اخبار نساجی

۴۱۶ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

416 میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران

تهران- ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران در روز یکشنبه (امروز) با جابجایی ۳۹ میلیون اوراق بهادار، به ۴۱۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بیشترین حجم معاملات و افزایش قیمت را در بازارهای اول و دوم فرابورس، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در بازار اول با جابجایی۱۶ میلیون و ۳۸ هزار سهم و افزایش قیمت ۴.۷ درصد و نرخ ۲ هزار و ۵۰۳ ریال از آن خود کرد.

کمترین حجم معاملات را شرکت افرانت در بازار اول با خرید و فروش ۳ هزار و ۶۶۹ سهم و نرخ ۱۱ هزار و ۴۱۰ ریال داشت. بیشترین کاهش قیمت را نیز مهندسی صنعتی روان فن آور در بازار اول فرابورس با کاهش قیمت ۴.۱ درصد و نرخ ۲ هزار و ۵۵۰ ریال کسب کرد.

**حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق مشارکت نارنجستان با جابجایی ۱۴۲ هزار و ۲۱۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۶۰ هزار و ۶۱۰ برگه اجاره جوپار، ۵۰ هزار و ۹۶۰ برگه اجاره ماهان۲، ۲۰ هزار و ۹۷۰ برگه مشارکت مسکن مهر، ۶ هزار و ۴۸۰ برگه اجاره سامان، ۵ هزار و۸۰۰ برگه اجاره امید، ۶۰۰ برگه مشارکت نفت فصلی و ۴۴۰ برگه اجاره ماهان، ۳۱۰ برگه گواهی سپرده سعدی و ۳۰ برگه مشارکت توسعه به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

**بلوک ستاره قشم به فروش رفت

بلوک ۴۲ درصدی سهام شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم که در مرحله قبل از بهره برداری است ، در بازار سوم فرابورس ایران به فروش رفت.

این شرکت ۹/۱۴۷ میلیارد ریالی در زمینه بانکرینگ (سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی)، حمل و نقل دریایی، نمایندگی خطوط کشتیرانی، خرید و فروش نفت و فرآورده های نفتی فعالیت دارد.

همچنین عرضه بلوکی شرکت ایجاد محیط، که قرار بود فردا از طریق بازار سوم فرابورس ایران عرضه شود به تعویق افتاد.

قیمت امروز اوراق تسهیلات مسکن حدود یک درصد کاهش داشت و در مرز۷۵ تا ۷۶

هزار ریال مبادله شد.

**بلوک نیروی برق کرمان، فردا در فرابورس

سازمان خصوصی سازی، بلوک ۱۰۰ درصدی از سهام شرکت تولید نیروی برق کرمان را به نرخ پایه هر سهم ۲۹ هزار و ۲۱۶ریال را، فردا ۸ اسفند از طریق بازار پایه فرابورس، عرضه می کند.

۲۹۵ میلیون سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق کرمان به ارزش۸.۶ هزار میلیارد ریال به صورت یکجا و نقد و یا نقد واقساط با شرایط پرداخت ۱۵درصد نقد و مابقی اقساط ۸ ساله، در بازار پایه فرابورس عرضه می شود.

سرمایه این شرکت ۲۹۵ میلیارد ریال است و خریداران نیروگاه باید تعهدات شرکت های برق منطقه ای ذیربط و یا مالکین آنها در ارتباط با بهره برداری از این نیروگاه را مطالعه کرده و اجرای مفاد آنها را متقبل شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×