اخبار نساجی

وعده ای جدید برای کاهش قیمت شیر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وعده ای جدید برای کاهش قیمت شیر

در حالی که بسیاری افزایش قیمت شیر خام طی چند هفته گذشته را نتیجه سوءمدیریت شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه واردات نهاده های دامی می‌دانند، تازه ترین آمار گمرک ایران نشان می دهد که در خرداد ماه …

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، دامداران اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت شیرخام تولیدی خود را کمبود نهاده های دامی موجود در بازار داخلی و افزایش قیمت این نهاده ها اعلام کرده‌اند. این در حالی است که شرکت پشتیبانی امور دام متولی اصلی واردات نهاده های دامی بوده، اما به گفته دامداران این شرکت نتوانسته مسئولیت خود را به خوبی انجام داده و در واردات نهاده های دامی تعلل کرده است.

در همین حال افزایش قیمت شدید نهاده‌های دامی مانند علوفه باعث افزایش قیمت شیر خام شده که این افزایش قیمت در ادامه به صنایع پایین دستی آن یعنی صنایع لبنی نیز سرایت کرده است.

اما براساس تازه ترین آمار گمرک ایران در خرداد ماه امسال ۶۸۳ هزار تن انواع نهاده های دامی شامل کنجاله سویا، جو و ذرت دامی به ارزش ۸۳۵ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات در بهار امسال نیز به حدود دو میلیون تن رسید. واردات نهاده های دامی در خرداد ماه و سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۱۰۸ و ۵۷ درصد رشد نشان می دهد. اگرچه دامداران تاکید کرده‌اند که امسال تاکنون تنها معادل هفت درصد از نیاز آنها به نهاده های دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تامین شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

واردات نهاده های دامی به کشور در حالی ادامه دارد که قیمت شیر خام و فرآورده‌های لبنی همچنان بیشتر از قیمتهای مصوب بوده و به گفته علی احسان ظفری – مدیرعامل سابق اتحادیه تعاونیهای فرآورده های لبنی، از زمان واردات نهاده های دامی به کشور دست کم یک ماه طول می کشد که روند کاهشی قیمت شیرخام آغاز شود.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که برای کاهش قیمت شیرخام باید دست کم تا پایان تیر ماه باید منتظر ماند. بنابراین تحقق وعده‌های کاهش قیمت شیرخام پیش از آن موقع بعید به نظر می‌رسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×