اخبار نساجی

نرخ بیکاری دو رقمی در ۲۳ استان کشور

نرخ بیکاری سال ۹۰ در ۳۱ استان منتشر شد که بر اساس آن، این نرخ در ۸ استان تک رقمی و در ۲۳ استان دو رقمی است. یزد با ۶ درصد کمترین و استانهای البرز و لرستان به ترتیب با ۱۹.۳ و ۱۹.۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز آمار ایران در گزارش طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۹۰ ، نرخ بیکاری تمام استان ها را منتشر کرد که نرخ بیکاری ۸ استان تک رقمی و ۲۳ استان دو رقمی شده است. بنابراین گزارش، نرخ بیکاری در کل این سال ۱۲.۳ درصد اعلام شده است.

*تک رقمی ها

براساس این گزارش کمترین نرخ بیکاری در کشور به ترتیب مربوط به استانهای یزد با نرخ ۶ درصد، خراسان جنوبی و زنجان ۸.۴ درصد، گلستان ۸.۷ درصد، آذربایجان شرقی ۸.۸ درصد، خراسان رضوی ۹.۱ درصد، قم ۹.۸ درصد و سیستان و بلوچستان ۹.۹ درصد بوده است.

* دو رقمی ها

همچنین بیشترین نرخ بیکاری در کشور به ترتیب در استان های البرز ۱۹.۳ درصد، لرستان ۱۹.۲ درصد، فارس ۱۸.۵ درصد، گیلان ۱۶.۶ درصد، ایلام و کرمانشاه ۱۵.۷ درصد، کهکیلویه و بویراحمد ۱۴.۱ درصد، کردستان ۱۴ درصد، چهارمحال و بختیاری ۱۳.۳ درصد، اصفهان ۱۳.۲ درصد ، آذربایجان غربی ۱۳ رصد، اردبیل ۱۲.۷ درصد، قزوین و همدان ۱۲.۴ درصد، خراسان شمالی و کرمان ۱۲.۱ درصد، تهران ۱۱.۳ درصد، بوشهر، مرکزی و هرمزگان ۱۱ درصد، خوزستان ۱۰.۵ درصد، سمنان ۱۰.۳ درصد و مازندران ۱۰.۲ درصد به ثبت رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

* مقایسه بیکاری در استانها در سالهای ۸۹ و ۹۰

در حالی نرخ بیکاری از مجموع ۳۱ استان در سال ۹۰ در ۲۳ استان دو رقمی و ۸ استان تک رقمی شد که این نرخ در سال ۸۹ از بین ۳۰ استان کشور در ۲۴ استان دورقمی و ۶ استان تک رقمی بوده است.

بنابراین گزارش ، نرخ بیکاری در سال ۹۰ در مقایسه با سال ۸۹ در ۲۱ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کردستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در سال ۹۰ در مقایسه با سال ۸۹ در استانهای آذربایجان غربی، خراسان شمالی، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و مرکزی افزایش داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×