اخبار نساجی

کره جنوبی به خرید نفت ایران ادامه می دهد/ سئول از زیان ۷ میلیارد دلاری می ترسد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کره جنوبی به خرید نفت ایران ادامه می دهد/ سئول از زیان 7 میلیارد دلاری می ترسد

یک خبرگزاری غربی از تصمیم کره جنوبی به ادامه خرید نفت از ایران و افزایش ۲۰ درصدی واردات نفت این کشور از جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ واردات نفت خود از ایران را ۲۰ درصد افزایش داد. بر اساس این گزارش، کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ در هر روز ۲۳۸ هزار و ۸۶۰ بشکه نفت از ایران وارد کرد که این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۹۸ هزار و ۹۱۸ در هر روز بود.

به نوشته رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در حالی ادامه دارد که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال کرده اند که اصلی ترین بند این تحریم ها ممنوعیت واردات نفت از ایران است. بر همین اساس ممکن است در ماه های آینده کره جنوبی بواسطه فشارهای آمریکا واردات نفت خام از ایران را کاهش دهد.

به نوشته این خبرگزاری، فشار آمریکا بر سئول برای کاهش مبادلات نفتی با ایران در ماه های اخیر افزایش یافته بطوری که در هفته گذشته هیئتی عالیرتبه از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا به سئول سفر کردند تا مقامات کره جنوبی برای کاهش واردات نفت از ایران متقاعد کنند.
“رابرت آینهورن” معاون وزیر خارجه آمریکا در امور منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، ۱۷ ژانویه در دیدار با وزاری دارایی، خارجه و اقتصاد کره از مقامات سئول خواست که به تحریم نفتی ایران بپیوندند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین رابطه روزنامه هرالد کره چاپ سئول در گزارشی در این باره نوشت: تحریم نفتی ایران می تواند صادرات هفت میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران را در معرض خطر قرار دهد.

“لی هی سو” استاد دانشگاه “هان یانگ” کره جنوبی در گفتگو با این روزنامه گفت: آمریکا هفته گذشته از کره جنوبی خواسته است که مبادلات تجاری خود با ایران را کاهش دهد. ایران یکی از بزرگترین بازار کالاهای کره ای در خاورمیانه است. همراهی با آمریکا در تحریم نفت ایران می تواند قیمت نفت را افزایش دهد و باعث آسیب به صادرات کره شود.
هم اکنون کره جنوبی ۱۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق ایران تامین می کند. این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۱ به طور میانگین ۲۴۴ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

این گزارش در ادامه با استناد به داده های “مجمع تجارت بین المللی کره” می افزاید: کره جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، در صورت رد درخواستش برای چشم پوشی آمریکا به ادامه معاملات نفتی  با ایران، با زیان هفت میلیارد و دویست هزار دلاری مواجه خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×