اخبار نساجی

کنفرانس دکو، محلی برای هم اندیشی فعالان صنعت مبلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

علی انصاری، رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته در جلسه هیات مدیره این شورا که با حضور اعضای سیاست گذاری کنفرانس دکو ۲۰۱۳ برگزار گردید با بیان اینکه این شورا و کنفرانس محل هم اندیشی صنعت مبلمان است، گفت:

«باید روسا و دبیران اتحادیه های مختلف صنایع وابسته به صنعت مبلمان حضور بسیار فعالی در کنفرانس دکو داشته باشند. ما باید از آن ها بخواهیم تا با حضور فعال خود و زیرمجموعه هایشان به برگزاری این کنفرانس رونق بهتری بدهند. بنابراین اگر در برگزاری کنفرانس بتوانیم خوب فکر کرده و خوب عمل کنیم می توانیم نتیجه بسیار مطلوبی در کارمان گرفته و رضایت همگان را جلب کنبم.»

او ادامه داد: «ما باید از سرمایه های اجتماعی که در کشور برای ما وجود دارد استفاده کنیم تا بتوانیم در دنیا شناخته شویم. بنابراین یکی از مهمترین وظایفی که شورای ملی مبلمان باید به صورت بسیار جدی دنبال کند، ارتباط و تعامل با دستگاه های دولتی و نیز با کشورهای خارجی هدف است. امروزه دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی سیاسی لازم و ملزوم یکدیگرند و تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند. بنابراین، باید در خدمت یکدیگر برای دستیابی به اهداف و منابع ملی باشند. لذا، باید از ظرفیت های دیپلماسی سیاسی و اقتصادی برای کمک به رشد صنعت و صادرات کشور استفاده کرد. بدون تردید تمام رشته های صنعتی از جمله صنعت مبلمان نیز از فرصت های ایجاد شده بهره مند خواهندشد.»انصاری با بیان اینکه شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته با تعامل با مجاری قانون گذاری می تواند فضای جدیدی را برای صنعت مبلمان فراهم کند، ادامه داد: «ما در این صنعت می توانیم در تراز مثبت و منفی توسعه کشور نقش مثبتی داشته باشیم. بنابراین با توجه به این نقش آفرینی حتما روسای اتحادیه ها باید در این کنفرانس شرکت داشته باشند و در بحث ها و هم اندیشی ها شرکت کنند.»

او افزود: «به نظر من بعد از برگزاری دکو ۲۰۱۳ اسم شورای ملی مبلمان و دکوراسیون و صنایع وابسته باید به شورای ملی صنایع سبک تغییر پیدا کند. اگر ما بتوانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم می توانیم قله های رفیع تری را در این صنعت فتح کرده و بازوی دولتی بشویم که می خواهد به صورت واقعی اصل ۴۴ را اجرا کند. همچنین موضوع مهم دیگر، اطلاع رسانی برگزاری این کنفرانس در رسانه ها و مخصوصا پوشش تلویزیونی آن است که باید به آن توجه داشته باشیم.»

رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته در آخر افزود: «در کنفرانس دکو ۲۰۱۳ هم از پیشکسوتان علمی، صنفی و صنعتی این صنعت تقدیر به عمل خواهدآمد. موضوع دیگر مبحث دانشگاه علمی کاربردی است که رشته طراحی مبلمان و رشته های دیگر مربوطه را در دل خود جا داده است. به نظر من این دانشگاه باید به دانشگاه ملی کارآفرینان تغییر نام دهد تا وجهه مضاعفی برای کسانی که در این رشته تحصیل می کنند ایجاد شود. اگر با این اسم کارآفرینان موافقت نشود می توانیم به جای آن از اسم دانشگاه علمی کاربردی صنایع سبک استفاده کنیم تا ان شاء الله بار معنوی این صنعت را حفظ کرده و پرچم این صنعت را بلند نگه داریم.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×