اخبار نساجی

سفر وزیر اقتصاد ایران به چک، نقطه عطفی در روابط دو کشور است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر امور خارجه چک سفر وزیر اقتصاد کشورمان به پراگ را نقطه عطفی در دور جدید روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شادا، وزیرامور اقتصادی و دارایی کشورمان  در سفر خود به جمهوری چک ،با لوبومیر زائورالک وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

طیب نیا در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و حسنه دو کشور گفت: جمهوری چک می تواند دروازه جدیدی برای ورود ایران به اروپا و تعمیق همکاری های دو جانبه باشد.

وی در ادامه با ارایه تحلیلی از شرایط کنونی خاورمیانه و چالش های این منطقه که طی سالهای اخیر تحت تاثیر فعالیت گروه های تروریستی به ویژه داعش قرار گرفته است، افزود: ما بر این باوریم که برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه، اولویت مبارزه جهانی با پدیده تروریسم سازمان یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شطیب نیا در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام مبارزه با تروریسم بوده و طی سال های اخیر با این رویکرد که ملت های منطقه خود باید سرنوشت کشورشان را تعیین کنند، بازگرداندن ثبات و صلح را تنها در این جهارچوب ممکن می داند.

شوزیر اقتصاد کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد: همزمان با توسعه روابط سیاسی شاهد تحول در روابط  اقتصادی دو کشور باشیم.

وی در عین حال خاطر نشان کرد:  تعمیق روابط اقتصادی، لازمه توسعه روابط پایدار سیاسی است.

در این دیدار وزیر خارجه چک نیز سفر دکتر طیب نیا را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست  و این دیدار را آغازگر فصل جدیدی از روابط دو جانبه برشمرد.

وزیر امور خارجه چک در ادامه افزود: ما نیز با مواضع ایران در قبال تحولات منطقه ای هم عقیده ایم و امیدواریم هر چه زودتر ثبات به خاورمیانه برگردد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×