اخبار نساجی

چه کسانی از قطار هدفمندی یارانه‌ها پیاده می‌شوند؟

 

چه کسانی از قطار هدفمندی یارانه‌ها پیاده می‌شوند؟

اظهارات ابهام برانگیز مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در تفسیر از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سؤال‌های جدیدی در مورد ملاک تشخیص درآمد خانوارها توسط دولت برای حذف از فهرست دریافت یارانه نقدی ۲۸ هزار تومانی به‌وجود آورد.

به گزارش همشهری، بهروز مرادی در یک برنامه تلویزیونی در مقام پاسخگویی به انتقادها و اعتراض‌ها به تفسیر قانون هدفمندی یارانه‌ها برآمد بی‌آنکه پاسخ دهد اگر ملاک پرداخت مازاد ۲۸ هزار تومانی یارانه‌ها به حساب برخی خانوارها، تاکید قانون بر واریز یارانه‌ها براساس سطح درآمد خانوارها بوده، پس چرا دولت در فاز نخست اجرای قانون، این صراحت و الزام قانونی را نادیده گرفته و به همه ۷۵ میلیون یارانه‌بگیر بدون درنظر گرفتن سطح درآمدشان ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کرده است.

افزون بر این، برخی مردم می‌گویند بهتر است دولت صراحتا اعلام کند ملاک تشخیص و تفکیک برخی خانوارهای دارای درآمد بالا برای محروم کردن آنها از یارانه۲۸ هزار تومانی چه بوده و آیا تنها داشتن مسکن دلیل قانع کننده‌ای برای قرار گرفتن در جمع پردرآمدها محسوب می‌شود؟

افزایش انتقادها از حذف اجباری یارانه‌ها

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش خبرنگار ما، درپی اظهارنظر مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها برخی مردم با اشاره به موضوع وعده اختیاری بودن انصراف از دریافت یارانه نقدی در تماس با سرویس اقتصادی روزنامه همشهری عنوان کردند: اگر انصراف از دریافت یارانه نقدی اختیاری بوده، پس اقدام دولت در حذف برخی خانوارها در واریز مازاد ۲۸ هزار تومانی، نقض وعده مسئولان مبنی بر اختیاری بودن انصراف از دریافت یارانه‌های نقدی محسوب می‌شود.

حذف اجباری نداریم!

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تأکید بر اینکه مرّ قانون در هدفمندی‌ رعایت ‌شد، گفت: واریز ۲۸ هزار تومان به منزله اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هانیست. به گزارش همشهری، مرادی نگفت اگر واریز مبلغ یادشده به معنای اجرای فاز دوم نیست پس دولت با چه هدفی این مبلغ را بدون اجازه مجلس به‌صورت گزینشی به حساب برخی خانوارها واریز کرده و برخی را اجبارا حذف کرده است؟ وی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها طی ۳ مرحله اجرا می‌شود و مدعی شد تا امروز تنها ۲۶ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم که به معنای شیب ۱۳ درصدی قیمت‌هاست.

وی گفت:مرحله دوم شامل اصلاح قیمت‌های بنزین و گاز و واقعی شدن قیمت آب و برق است ولی گندم کماکان توسط دولت حمایت می‌شود. رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: به هیچ وجه رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی بدون اجازه صاحب حساب قطع نمی‌شود بلکه به‌صورت کاملاً اختیاری برای کسانی که از طریق پیامک اطلاع داده‌اند که مایل به دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نیستند، قطع می‌شود.

وی در مورد پیامک‌های ارسالی برای برخی خانوارها گفت: همچنین تعدادی از خانوارها را که برداشت ما این‌است که درآمدهای بالایی دارند از پرداخت ۲۸ هزار تومان مرحله دوم معاف کرده‌ایم. البته ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان هیچ خانواده‌ای حذف نشده اما ما به‌التفاوت را به حساب برخی گیرندگان پیامک‌ها واریز نکردیم.این خبر در حالی اعلام می‌شود که از روز پنجشنبه سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیامک دوم خود را برای برخی سرپرستان خانوار ارسال کرده که در آن آمده است: آقای. . . خواهشمند است جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه www.refahi.ir مراجعه نمایید.

مردم سردرگم، فرمانداری‌ها بی‌اطلاع

مهر گزارش داد: به‌دنبال ارسال پیامک برای برخی از مردم مبنی بر انصراف از یارانه دریافتی و واریز نشدن مابه‌التفاوت یارانه مرحله دوم هدفمندی برای آنها، اغلب این افراد بین مکان‌های مختلف سرگردان شده‌اند و هنوز پاسخ شبهات خود را دریافت نکرده‌اند.
مسئله اینجاست که مبنای این تشخیص مرفه بودن یا نبودن برای هیچ کس روشن و مشخص نیست و معلوم نیست اسامی این افراد چگونه از سوی دولت به‌عنوان افراد مرفه معین شده است ولی آن چیزی که مشخص است این است که مابه‌التفاوت یارانه پرداختی مرحله اول و دوم برای این افراد واریز نشده است.

رئیس مجلس: بدون تصویب مجلس نمی‌توان گام دوم را اجرا کرد

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بدون مصوبه مجلس نمی‌توان گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد، گفت: طرح کلی اجرای مرحله دوم هنوز در اختیار نیست. به گزارش مهر، علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت گفت: مقاومت مجلس در این زمینه به‌دلیل آن است که هنوز مشخص نیست تامین منابع مالی اجرای مرحله دوم از کجا خواهد بود. وی گفت: قانون در این زمینه گفته است در هر مرحله، باید ۴ردیف درآمد‌ها و نوع هزینه‌ها به تصویب برسد و بعد به مرحله اجرا درآید که این امر تا‌کنون عملی نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×