اخبار فرش ماشینی

صادرات ۴۰ درصدی فرش از آذربایجان‌شرقی به ۹۵ کشور دنیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از مجموع صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری فرش دستباف در کشور، استان آذربایجان شرقی صادرات ۲۱۱ میلیون دلار در حدود ۴۰ درصد از صادارت فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مزیت‌های صادرات غیرنفتی استان در گروه‌های کالایی مختلف اظهار کرد: فرش، شیرینی و شکلات و کشمش از جمله گروه‌های کالایی هستند که بیشترین رقم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: از مجموع صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری گروه فرش دستباف در کشور، استان آذربایجان شرقی با صادرات ۲۱۱ میلیون دلار در حدود ۴۰ درصد از صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

عظمایی خاطر نشان کرد: صادرات فرش و صنایع دستی استان توسط تجار و بازرگانان به بیش از ۹۵ کشور جهان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۳۲۵ میلیون دلار صادرات گروه کالایی شیرینی و شکلات در کشور، صادرکنندگان استان با صادرات ۱۶۵ میلیون دلار سهم ۵۰ درصدی را در کشور به خود اختصاص داده و به ۴۶ کشور صادرات انجام یافته است.

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری کشمش از آذربایجان‌شرقی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عظمایی همچنین از صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری کشمش از آذربایجان شرقی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: مجموع صادرات کشمش در کشور ۳۵۰ میلیون دلار است و سهم استان از این مقدار ۳۵ درصد است.

صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری ایران به ترکیه
وی تصریح کرد: از مجموع ۱.۴ میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه صادرات استان آذربایجان شرقی به این کشور در حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که سهم استان ۲۰ درصد از کل کشور را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۲۲ میلیون دلار صادرات کشور به ارمنستان، صادرات استان به این کشور بیش از ۸۲ میلیون دلار می‌باشد که گویای سهم ۶۵ درصدی استان از کل صادرات کشور به ارمنستان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×