اخبار نساجی

وزیر توسعه ترکیه و هیات ۱۰۰ نفری اقتصادی به ایران می آیند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر توسعه ترکیه و هیات 100 نفری اقتصادی به ایران می آیند

    «جودت یلماز» وزیر توسعه کشور ترکیه به همراه هیاتی تجاری متشکل از ۱۰۰نفراز تجار و سرمایه گذاران این کشور روز سه شنبه و به منظور شرکت در بیست و چهارمین دوره کمیسیون اقتصادی ایران و ترکیه به تهران سفر می کند.

به گزارش ایرنا از سفارت کشور ترکیه، در کمیسیون اقتصادی مشترک، نمایندگان بخش های خصوصی دو کشور حضور دارند و زمینه های تبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری و افزایش همکاری های تجاری دو طرف بررسی خواهد شد.

هیات ترکیه ای علاوه بر دیدارهای رسمی در تهران ، به شهرهای تبریز و ارومیه نیز سفر می کند و در این شهرها نیز با کارآفرینان ایرانی مذاکرات رو در رویی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، این اولین سفر یک هیات تجاری بلندپایه به ایران بعداز امضای موافقتنامه ترجیحات تجاری بین دوکشور در سفر بهمن ماه سال گذشته «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به تهران است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این سفر به دعوت «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست این کمیسیون انجام می شود.

واعظی پیش از این گفته است: هدف گذاری دو کشور رسیدن به حجم ۳۰ میلیارد دلار ارزش روابط تجاری و بازرگانی تا سال ۲۰۱۵ می باشد و ما درصدد هستیم با برنامه ریزی و رفع موانع احتمالی به این سطح همکاری برسیم.

وی با تاکید بر حفظ منافع دو طرف گفت: دولت روحانی مصمم است نسبت به ارتقاء همکاری های اقتصادی، انرژی، فرهنگی، صنعت ، توریسم و سایر موارد با همه کشورهای همسایه و بخصوص کشور ترکیه اقدام و سطح روابط را با توجه به ظرفیت های بالقوه دو کشور افزایش دهد.

حجم تجارت ایران و ترکیه از حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۱۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ میلادی رسید و هدف ، رساندن حجم تجارت دوکشور ظرف یکی ، دو سال آینده به ۳۰ میلیارد دلار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×