اخبار نساجی

اطلاعات واحدهای تولیدی یکپارچه شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اطلاعات مربوط به واحدهای تولیدی در وزارتخانه یکپارچه شده و ما در عرض چند ثانیه می‌توانیم از طریق وب، اطلاعات مربوط به فعالیت واحدها، پیشرفت فیزیکی و برخی موارد دیگر را به سیستم بانکی اعلام کنیم.

رضا فاطمی‌امین با اشاره به این‌که واحدهای تولیدی مجبورند برای دریافت تسهیلات بانکی از مراکز مختلف مانند سیستم بانکی، بیمه و سازمان امور مالیاتی استعلام کنند که این کار نیز بسیار زمان‌بر است، افزود: بانک مرکزی از اقدامات و پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش این مدت استقبال کرده که در حال هماهنگیهای لازم در این زمینه با یکدیگر هستیم.

وی توضیح داد: تاکنون اطلاعات واحدهای تولیدی مانند جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری به صورت کاغذی منتشر می‌شد، اما به اعتقاد ما بانک مرکزی نباید به این کاغذها اکتفا کند، زیرا ممکن است مهلت آن گذشته باشد و یا واحد غیرفعال شده باشد اما واحد تولیدی با استفاده از آن کاغذ بتواند از سیستم بانکی وام دریافت کند.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به رقم ۵۴ هزار میلیارد تومانی مطالبات معوق بانکی اظهار کرد: البته از هر ۱۵ هزار جواز تاسیس صنعتی که در هر سال صادر می شود، کمتر از ۲۰۰ مورد مشکل‌دار هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×