اخبار نساجی

آیا امارات توان مقابله نظامی با ایران را دارد؟

 

آیا امارات توان مقابله نظامی با ایران را دارد؟

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داده که دولت امارات متحده ۳ هزار نیروی مزدور از کلمبیا استخدام کرده و آنها را به اسرائیل فرستاده تا آموزش ببینند .

این حرکت در حالی صورت می پذیرد که مدتی پیش دولت امارات متحده عربی به بهانه افزایش سطح امنیتی سکو های نفتی خود تعداد ۸۰۰ مزدور کلمبیایی را استخدام کرده بود و تحت نظر نیرو های آمریکایی و اسرائیلی به آنها آموزش های نظامی می داد .

بر اساس آمار های موجود ، حقوق اکثر این مزدور ها حدود ۱۸۰۰ دلار در ماه بوده است که با ارتقاء این افراد از ۸۰۰ نفر به ۳ هزار نفر به نظر می رسد هزینه هنگفتی را در بر داشته باشد .

بنا به گفته حکومت امارات ، دلیل افزایش این نیروها، برای بالا بردن توان نظامی و انسانی این کشور در جهت جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی با ایران و یا شورش داخلی عنوان شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با توجه به نکات فوق و توجه به مستقر شدن تعدادی از جنگنده های اف-۲۲ (رپتور) در امارات، در صورت درگیری بین طرفین آیا ایران توانایی مقابله با چنین قوای نظامی را دارد؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در رابطه با توان نظامی کشور های عرب منطقه خلیج فارس، به نظر می رسد امارات با توجه به اینکه مدت زیادی از تشکیل حکومتش نمی گذرد به دلیل آنکه همواره در توهم این مطلب بوده که ایران قصد حمله به آن را دارد ، به مانورهای تبلیغاتی و نظامی مختلفی دست زده است که با توجه به وسعت کم و عدم وجود نیروهای متخصص در این کشور ، همیشه مورد تمسخر مقامات کشورمان و حتی کارشناسان مسائل نظامی در جهان قرار گرفته است .

امارات متحده عربی به دلیل وسعت کم و جمعیت کوچکتر از یکی از شهرهای ایران ، از داشتن یک ارتش نیرومند که قوای نظامی آن آموزش های متنوعی را برای مقابله با حمله خارجی ها داشته باشد محروم بوده است ، این در حالی است که نیرو های مسلح ایران با برخورداری از به روزترین تجهیزات زمینی ، هوایی و دریایی که تکنسین آن را هم خود در اختیار دارند و نیازی به خریداری آنها از خارج از کشور ندارند به عقیده کارشناسان امور نظامی ؛ توانایی تسخیر کل جزیره شیخ نشین امارات را در طول چند ساعت و با دادن کمترین تلفات نظامی دارد .

امارات متحده عربی باید توجیه نسبت به این نکته باشد که با دعوت از یک ناو آمریکایی و دادن اجاره آن یا خریداری هواپیماهایی که حتی خلبان های آن اجاره ای است یا تشکیل ارتشی که نیمی از آنها را افراد غیر حرفه ای و تروریست کشور های آفریقایی تشکیل می دهند ، هیچ گاه نمی تواند جلوی قوای نظامی ایران به عنوان قدرت چهارم موشکی جهان ایستادگی کند و در زمان عمل تمامی این رویاهای آنها در حد خیال و وهم باقی خواهد ماند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×