اخبار نساجی

سهم ۳۰ درصدی یارانه‌ها از درآمد کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سهم 30 درصدی یارانه‌ها از درآمد کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی از سهم ۳۰ درصدی یارانه‌ها از درآمد کشور سخن گفت و افزود: چرا نمی توان امروز جلو سفته‌بازی و اخلال در بازار ارز را گرفت، چون نظام مالیاتی جایگاهی ندارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سید شمس الدین حسینی  در اجلاس طرح جامع مالیاتی با محوریت رونمایی از شبکه ملی تبادل اطلاعات مالیاتی در تهران گفت: ۳۰ درصد درآمد کشور در قالب یارانه ها توزیع می شود که نوعی مالیات منفی است و گزارشها نشان می دهد که هم اکنون از ۷ درصد تولید ناخالص داخلی مالیات اخذ می شود.

وزیر اموراقتصادی و دارایی ارتقای نظام مالیاتی را یک اقدام کلیدی برشمرد و گفت: باید در هدایت و تخصیص منابع عملکرد مناسبی داشته باشیم که یکی از ابزارهای آن مالیات است.

وی بی دفاع ماندن بخشی از اقتصاد را به دلیل عدم کارکرد مناسب نظام مالیاتی دانست و افزود: چرا نمی توان امروز جلو سفته‌بازی و اخلال در بازار ارز را گرفت، چون نظام مالیاتی جایگاهی ندارد.
حسینی ادامه داد: چرا در هر دهه یک شوک در بازار مسکن داریم؟ غیر از این است که مالیات نتوانسته است به دفاع از اقتصاد مسکن بپردازد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر اموراقتصادی و دارایی تاکید کرد: منابع کشور باید در بخش مولد حرکت کند و در این راستا حتما باید یک نظام مالیاتی کارآمد، چابک، هوشمند و مبتنی بر اطلاعات داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه بحث توزیع درآمد برای دولت حائز اهمیت است، تصریح کرد: در دوره ای به دلیل عدم توان اجرا پایه مالیات بر مجموع درآمد حذف شد اما امروز طرح جامع مالیاتی به عنوان یکی از پروژه های طرح تحول اقتصادی در حال پیشرفت است.

حسینی با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی برای اجرای آزمایشی در چند استان در زمستان سال جاری آماده می شود، اظهار داشت: باید زیرساخت‌های قانونی آن هم آماده باشد که لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم از لوازم آن است.
وزیر اموراقتصادی و دارایی به این نکته نیز اشاره کرد که طرح جامع مالیاتی نیازمند قانون جدید است، چون باید یک کار اقتصادی و مالی جدید صورت گیرد.

شکوفایی اقتصاد با یکپارچگی اطلاعات مالیاتی

همچنین در ادامه رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهاراتی گفت: امروز اطلاعات مالیاتی در کشور یکپارچه می شود و این موضوع می تواند منجر به شکوفایی در اقتصاد کشور شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: با ترکیب اطلاعات و داده کاوی به دنبال مدیریت دانش هستیم.

تقی پور خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد پروژه این است که احساس تبعیض در مردم از بین می رود و اگر ورود اطلاعات داشته باشیم، حضور مالیاتی نیز اتفاق می افتد و عدم ثبت اطلاعات در این حوزه باعث خلاء خواهد شد.
ی در پایان سخنانش افزود: قبل از مدیریت اطلاعات در حوزه انرژی روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شد که امروز با توجه به چند برابر دشن میزان خودروها ، این میزان کنترل شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×