اخبار نساجی

قیمت شیر نایلونی باز هم تغییر می‌کند؟!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت شیر نایلونی باز هم تغییر می‌کند؟!

در اخبار اعلام شده بود که پس از ورود دولت به موضوع شیر، اغلب تولیدکنندگان قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند، ولی این اصلاح در قیمت شیری ایجاد شده که دیگر در بازار به ندرت یافت می‌شود.

از سوی دیگر گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که قیمت این نوع شیر (نایلونی) نیز به روال سابق برمی‌گردد. به عنوان نمونه شرکت پگاه اعلام کرده که شیر یک ‌کیلویی پلاستیکی خود را که البته ۹۰۰ گرمی است و در حال حاضر ۷۵۰ تومان به فروش می‌رساند، از این پس ۹۰۰ تومان عرضه خواهد کرد، چون قیمت ۷۵۰ تومان کفاف هزینه‌های تهیه این شیر را نمی‌دهد.

حسین صالحی – رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران، در این باره گفت: شرکت پگاه اعلام کرده که فروش شیر پلاستیکی به قیمت ۷۵۰ تومان کفاف هزینه‌هایش را نمی‌دهد و تولید و عرضه این شیر هزینه‌های جانبی دیگری نیز مثل بسته‌بندی، حمل و امثال آن را دارد و از سویی این شیر را از دامدار به قیمت ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

وی درباره شیرهای پاک، میهن و کاله نیز گفت: پگاه دولتی است، ولی این‌ها خصوصی هستند و بیشتر در زمینه بستنی فعالیت می‌کنند. یا شیرهای پاکتی تولید می‌کنند که تعرفه دولتی ندارد و شیرهای پلاستیکی را خیلی کمتر تولید می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اظهارات فوق در حالی است که مشاور انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کارخانه‌های فرآوری کننده، شیر خام را با قیمت حداقل ۸۰۰ تومان دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط کارخانه چگونه می‌تواند شیر خام را با قیمت بیش از ۸۰۰ تومان دریافت کرده و پس از فرآوری با قیمت ۷۵۰ تومان عرضه کند؟

وی ادامه داد: در این شرایط اگرچه دولت یارانه‌ای بابت شیر به کارخانه‌ها پرداخت نمی‌کند، اما پگاه جهت همراهی با دولت شیر نایلونی را با این قیمت تولید و توزیع کرد، اما برخی دیگر از کاخانه‌های فرآوری کننده اساسا تولید و عرضه این محصول را قطع کردند.

حسین چمنی تصریح کرد: در این شرایط دولت باید با تامین علوفه مورد نیاز، شرایط کاهش قیمت شیر خام را فراهم کند، زیرا نباید از تولیدکنندگان انتظار داشت که محصول خود را با ضرر تولید و روانه بازار کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×