اخبار فرش ماشینی

سفرا به کمک صادرات فرش آمدند/بازار فرش چین را تخریب نکنید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر اینکه طی سال های اخیر تجار چینی استقبال خوبی از فرش دستباف ایران کرده اند و نباید بازار فرش ما در چین تخریب شود،گفت:با نگاه صادرات گرا به فرش دستباف، توسعه تولید و تجارت این هنر-صنعت محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید کارگر در جمع اعضای اتحادیه های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان قم با اشاره به اهمیت توسعه صادرات فرش دستباف به کشورهای هدف بر ضرورت حضور آگاهانه و هدفدار در نمایشگاه های برون مرزی و داشتن نگاه بلندمدت برای حفظ بازارها تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تبلیغ هوشمندانه فرش دستباف ایران در بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد: برای تبلیغ این هنر- صنعت در داخل و خارج کشور برنامه ریزی مناسبی در حال انجام است، به طوری که برای تبلیغات در دو گروه بازارهای سنتی و جدید در خارج از کشور از سفارتخانه های کشورمان در این بازارها برای رصد و معرفی موسسات معتبر تبلیغاتی در راستای تدوین یک برنامه تبلیغاتی موثر یاری گرفته شده است.

کارگر با بیان اینکه طی سال های اخیر تجار چینی استقبال خوبی از فرش دستباف ایران کرده اند افزود: برای حضور پایدار در این بازار باید بازاریابی و تبلیغات ویژه ای در این کشور صورت گیرد و از تخریب این بازار پرهیز شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این جلسه غلامرضا اخوان رییس اتحادیه صنفی فرش دستباف استان قم بر ضرورت تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی با کارمزد پایین برای توسعه کارگاه های تولیدی به منظور اشتغال زایی و افزایش تولید فرش دستباف تاکید کرد.

وی با اشاره به  توجه به برگزاری نمایشگاه فرش دستباف این استان در آبان ماه امسال، خواستار تخصیص بودجه ای برای تبلیغات و اطلاع رسانی برای این نمایشگاه شد.

در ادامه این جلسه ضمن بحث و بررسی درباره مسایل و مشکلات استان در حوزه فرش دستباف بر اهمیت آموزش تولید کنندگان و بافندگان، اعزام هیات های تجاری برای شناسایی بازار و سلیقه های کشورهای هدف، تبلیغات برون مرزی، توسعه تجارت الکترونیکی و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی بافندگان اشاره شد.

در این سفر یک روزه سرپرست مرکز ملی فرش ایران ضمن بازدید از نمایشگاه دایمی فرش دستباف در حال احداث استان قم از کارگاه های قالیبافی فرش نیز بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در شورای کارشناسی دستمزد فرش از نزدیک در جریان فرایند فعالیت این شورا قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×