Categories: اخبار نساجی

آخریـن اخبـار از ادغـام بانـک‌ها

 

پس از اعلام ادغام بانک تات با دو موسسه مالی صالحین و آتی هرچند اخباری مبنی بر ادغام بانک حکمت ایرانیان با موسسه مالی و اعتباری کوثر و همچنین ادغام بانک گردشگری با بانک‌های دیگر منتشر شده، اما مدیران بانکی این موضوع را تایید نکردند. با این حال این تکذیب‌ها باعث نمی‌شود که عزم جدی بانک مرکزی برای برخی ادغام‌ها درجهت ساماندهی بیشتر به امور بانک‌ها موسسه‌های مالی خصوصی، بویژه پس از ماجراهایی که اخیرا در شکل فساد مالی گریبان بخش‌هایی مرتبط با شبکه‌ی بانکی را گرفت، به‌چشم نیاید.

پس از اعلام ادغام بانک تات با دو موسسه مالی صالحین و آتی شبهاتی مبنی بر ادغام بانک گردشگری نیز به گوش رسید، اما امروز یکی از مقامات این بانک اعلام کرد که بانک گردشگری جزو بانک‌هایی نیست که قرار است ادغام شوند.

در مورد ادغام بانک حکمت ایرانیان و موسسه مالی و اعتباری کوثر نیز یکی از مدیران بانکی این ادغام را رد کرد. وی در گفت‌وگو با ایسنا در این مورد توضیح داد: موسسه مالی و اعتباری کوثر آماده پذیره‌نویسی در بورس است و آخرین مراحل قانونی پذیره‌نویسی را در بورس اوراق بهادار در سال گذشته انجام داده است.

به گفته وی، موسسه مالی و اعتباری کوثر با سرمایه اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان آخرین مکاتبات جهت پذیره‌نویسی را با بانک مرکزی و بورس انجام داده و تنها موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس محسوب می‌شود که در یک سال گذشته کلیه مراحل قانونی جهت پذیره‌نویسی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی این موسسه جهت فعالیت، هیچ‌گونه بحثی در مورد ادغام موسسه در هیچ یک از بانک‌های خصوصی وجود ندارد و این موسسه با ۲۹۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت دارد.

پیش از این نیز بانک مرکزی تاسیس بانک “ایران زمین” را منوط به ادغام چند موسسه مالی و اعتباری از جمله مولی الموحدین کرده بود و حتی در اوایل فروردین ماه نیز خبرهایی مبنی بر ادغام چند بانک خصوصی به گوش رسید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش تبریز، مسافر ویژه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

المپیک ۲۰۲۴ فرصتی دیگر برای فرش تبریز است تا بار دیگر، پس از پرچم‌داری در…

18 ساعت ago

زندگی جدید منسوجات بازیافتی و تأثیرات زیست‌محیطی آن

صنعت نساجی یکی از مهم‌ترین صنایع جهان است که سالانه بیش از ۲.۶ میلیارد تکه،…

2 روز ago

احیای دوباره سبلان پارچه اردبیل به همت دولت

از بحران تا شکوفایی با حمایت‌های دولت سیزدهم مجتمع سبلان پارچه که شامل هفت کارخانه…

4 روز ago

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

6 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

1 هفته ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

2 هفته ago