Categories: اخبار نساجی

آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته

 

 

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جلسه مشترک با وزیر کار و رئیس سازمان بازنشستگی به منظور تعیین تکلیف بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته در این هفته خبر داد.

حمید رضا حاجی بابایی عصر دوشنبه در حاشیه همایش تجلیل از معلمان شهر تهران در مورد سرانجام  بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی گفت: وزارت آموزش و پرورش قرارداد دو طرفه ای را با وزارت کار و سازمان بازنشتگی امضا کرده بود که در این هفته با توجه به اتمام مهلت بیمه طلایی فرهنگیان قرار است جلسه ای مشترک برای برطرف کردن این مشکل برگزار شود.

وی درباره اینکه آیا وزارت کار با این بیمه مشکل خاصی دارد افزود: در این حوزه مشکلی وجود ندارد اما آموزش و پرورش باید کارها را بر اساس قانون با هماهنگی وزارت کار و سازمان بازنشستگی انجام دهد و یا آنکه تمامی مسئولیت این کار به عهده وزارت رفاه گذاشته شود.

حاجی بابایی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره ضرورت تعجیل آموزش و پرورش برای اجرای نظام ۶-۳-۳ توضیح داد: تعجیلی در کار نیست، آموزشهای لازم از ابتدای زمستان ۹۰ در مقطع ابتدایی ارائه شده است. محتوای کتاب پایه ششم نیز به اتمام رسیده و از دو هفته پیش از ۱۵۰ معلم سراسر کشور برای بررسی و تحقیق دعوت بعمل آمده است.

وی افزود: بر اساس جدول تعیین شده که از مهرماه سال گذشته تدوین شده بود وزارت آموزش و پرورش جلوتر از برنامه های خود در حوزه نظام ۶-۳-۳ عمل کرده است و برای آموزشهای لازم نیز برای پایه ششم ابتدایی هزارو پانصد معلم مجرب از سراسر کشور به تهران دعوت شده‌اند تا طی دو ماه قبل از شروع کار تحصیلی جدید آموزش های لازم را دیده و سپس این افراد آموزشها را معلمان دیگر منتقل کنند.

حاجی بابایی درباره اینکه آیا معلمان می توانند ظرف دو ماه آموزش های لازم یک پایه جدید را ببیند خاطرنشان کرد: معلمان پایه پنجم را تدریس کرده و اگر چه محتوا تغییر کرده اما دگرگون نشده است. روش های تدریس تغییر نمی کند. دو ماه برای انتقال این آموزش ها به معلمان به زعم من کافی است اما اگر ببینیم که نیازمند زمان بیشتری هستیم در طی سال پنجشنبه ها را اختصاص به این آموزش ها می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان نیز گفت: همه کسانی که در طول فروردین و اردیبهشت امسال بازنشست شده اند با حقوق اردیبهشت ماه بازنشست می شوند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago