Categories: اخبار نساجی

آرامش پس از توفان در بازار فلز گران بها و صرافی

 

بازار طلا و ارز با گذشت یک هفته از ‌ماه رمضان در آرامش نسبی به سر می‌برد و دیگر از هیجان‌های معمول در این بازار خبری نیست.

به گزارش همشهری، هر دلار آمریکا طی چند روز گذشته یک‌بار تا ۳هزار و ۲۱۵تومان هم پایین آمد اما در نهایت روز گذشته به ۳هزار و ۲۷۰تومان رسید تا فعالان بازار این نرخ را به‌عنوان میانگین قیمت در روزهای جاری بپذیرند. پس از افت و خیزهای فراوان در بازار ارز که طی یک‌ماه اخیر رخ داد، در نهایت کاهش ۴۰۰تومانی نرخ دلار نسبت به روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری به ثبت رسیده است تا کارشناسان از افزایش ۱۰درصدی ارزش پول ملی سخن بگویند. روز گذشته در بازار آزاد هر یورو نیز به قیمت ۴هزار و ۲۷۵تومان به فروش رسید تا این نوع ارز هم متناسب با دلار کاهش قیمت را تجربه کرده باشد.

قیمت طلا و سکه نیز در این مدت تا حدود زیادی همگام با بازار ارز پیش رفت هرچند که در مقاطعی، فرازو فرودهای قیمت طلا در بازارهای جهانی، اثر چشمگیری بر قیمت سکه و طلا در ایران گذاشت. طی یک هفته گذشته اما اتفاق ویژه‌ای در این بازار رخ نداد تا نوسانات جزئی شرایط را برای تثبیت نسبی قیمت‌ها فراهم سازد.

بر این اساس روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۸۶هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و ۴۵هزار تومان، نیم سکه ۵۶۷هزار تومان، ربع سکه ۳۶۸هزار تومان و سکه گرمی ۲۴۸هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلا ۱۸عیار ۱۰۲هزار و ۷۳۰تومان و هر مثقال طلا ۴۴۵هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی روز گذشته به ۱۲۸۷دلار رسید. با این حال پیش‌بینی‌ها از احتمال افزایش بهای جهانی طلا پس از طی کردن یک دوره رکود در ماه‌های آینده حکایت دارد. طبق تحلیل مؤسسه بارکلیز، طلا ممکن است دوباره به جای اول خود، یعنی ۱۳۳۵دلار در هر اونس برگردد. این در حالی است که تا ۲‌ماه آینده روند نزولی طلا تا ۱۱۰۰دلار ادامه خواهد داشت. طبق اظهارات این مؤسسه هنوز امکان افت بهای طلا به زیر ۱۱۰۰و یا ۱۱۵۰دلار وجود دارد.روند نزولی طلا که از اواسط‌ ماه آوریل شروع شده همچنان ادامه خواهد داشت. طلا از ابتدای سال تا‌کنون ۲۳درصدکاهش داشته و در ۲۸ژوئن به پایین‌ترین رقم در طول ۳۴‌ماه اخیر یعنی ۱۱۸۰دلار در هر اونس رسیده بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago