اخبار نساجی

شرکت هینزاشیمی پیشتاز نوآوری در صنعت نساجی ایران

آقای کامیار صفی نژاد سهام دار شرکت هینزا شیمی

آقای کامیار صفی‌نژاد، فارغ التحصیل رشته نساجی از دانشگاه پلی‌تکنیک:

از سال‌۶۸ حدود ۳۰ سال است که در این صنعت فعالیت می‌کنم و از سال ۸۳ به عنوان یکی از سهامداران شرکت هینزاشیمی مشغول به کار هستم. این شرکت دو دسته تولید رزین‌های پایه آب و مواد تعاونی نساجی فعالیت دارد. با توجه به این دو رسته مختلف، تقریباً همه گروه‌های تولیدی صنعت نساجی را در زمینه مواد شیمیایی پوشش می‌دهیم. تاکنون موفق بوده‌ایم که شرکت‌های تولیدی زیادی را به عنوان مشتریان خود، هم در زمینه رزین‌های پایه آب و هم در مواد تعاونی نساجی جذب کنیم.

شرکت هینزاشیمی از یک عقبه با تاریخ قدیمی به نام شرکت سیزال شروع به فعالیت نموده است و اگر این دو شرکت را با همدیگر مدنظر قرار دهیم، می‌تواند به بیش از ۴۰ سال فعالیت در زمینه نساجی برسد. در حال حاضر، برای اولین بار، شرکت ما در نمایشگاه نساجی اصفهان غرفه دار است و از طرفی ما تئوریسین‌هایی هستیم که تصمیم گرفتیم در نمایشگاه‌های ایران شرکت کنیم. امسال در نمایشگاه تهران غرفه‌دار هستیم، همچنین در گذشته نیز در نمایشگاه‌های اصفهان و یزد حضور داشتیم. هدف ما این است که خودمان را بیشتر در این صنعت گسترش دهیم.

نقاط ضعف و قوت نمایشگاه

یکی از انتقادات من به برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها این است که هر سال، نمایشگاه‌هایی مانند تهران، یزد، اصفهان، مشهد و کاشان برگزار می‌شود، اما به نظرم بهتر است این برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که این نمایشگاه‌ها هر چند سال یک بار برگزار شوند تا بازخورد آن برای عموم بهتر باشد. در صنعت نساجی، به نظرم بهینه است که این برنامه‌ریزی تکرار شود.

اگر هر سال اینگونه باشد، برخی ممکن است شرکت نکنند و در وضعیت فعلی کشورمان، صنایع نه تنها صنعت نساجی بلکه همه‌ی صنایع در حال رکود هستند، اما با بهینه‌سازی تمام رسته‌های کاری یک شرکت، می‌توان رکود را کاهش داد و آن را به فرصت تبدیل کرد. معمولاً در این دوره‌های رکود، شرکت‌هایی که با سنت‌های قدیمی کار می‌کنند، ریزش دارند و ممکن است از بین بروند یا کوچک شوند. شرکت‌هایی که نتوانند بازار روز را در هر دسته‌ای دنبال کنند، این مشکل را خواهند داشت.

در واقع، در این رکودها، شرکت‌های خصوصی بسیاری با موفقیت اقداماتی را انجام داده‌اند که به مانع رکود شده‌اند و به سودآوری بیشتری برای خودشان دست یافته‌اند. تقریباً تمام شرکت‌های خصوصی رشد کرده‌اند، اما شرکت‌های دولتی یا دولتی‌تبت، همگی در واقع به نزول خود پرداخته‌اند.

نقطه قوت شرکت هینزا شیمی

شرکت هینزاشیمی چند نقطه قوت در محصولات خود دارد؛ تولید پایه آب بیشتر برای فرش ماشینی و تکمیل پارچه، زیرا تمام سهامداران آن مهندس‌های نساجی هستند. همچنین، تیم فروش ما نیز از مهندس‌های نساجی تشکیل شده است. ما تمام مراحل تولید خود را درک می‌کنیم و این تجربه به ما کمک کرده است که محصولاتی تولید کنیم که برای فرش‌ها بسیار مناسب هستند و تنوعی که در آن‌ها به وجود آمده است، را در رزین‌های خود نیز پشتیبانی کنیم.

علاوه بر این، ما تولید کننده اسپینینگ فینیش برای ذوب‌ریسی ماشین‌های بی‌سی‌اف پلی‌پروفیلن، بی‌سی‌اف پلی‌استر و ماشین‌های سی‌اف هستیم. تقریباً چندین سال است که این نوع روغن‌های اسپینیگ فینیش را در بازار ایران عرضه می‌کنیم و فکر می‌کنم تنها یک درصد کارخانه‌داران این نوع روغن را از خارج وارد می‌کنند، در حالی که تمام آن‌ها داخلی است و توسط تولیدکنندگان داخلی مصرف می‌شود، و کیفیت بسیار مناسبی دارد.

الهام حبیبی

Recent Posts

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

10 ساعت ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

1 روز ago

استراتژی جدید شرکت آراز در زمینه صادرات محصولات (ویدیو)

نوآوری و کیفیت در قطعات و تجهیزات نساجی با استراتژی جهانی جولا (گروه صنعتی بازرگانی…

1 روز ago

پیشگامی فرافن هوا در معرفی تکنولوژی‌های نوین هوای فشرده (ویدیو)

شرکت فرافن هوا با هدف معرفی تکنولوژی‌های نوین در صنعت هوای فشرده امسال دو تکنولوژی…

1 روز ago

توسعه صنعت نساجی در ایران: از حضور بین‌المللی تا چالش‌های جدید (ویدیو)

شرکت پلاستو ماسوره کار همیشه در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته است، و امسال نیز برای…

2 روز ago

نمایشگاه اصفهان: تحولات، چالش‌ها و راهکارها (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: یکی از باسابقه‌ترین رویدادهای صنعت نساجی کشور نمایشگاه اصفهان، یکی از باسابقه‌ترین رویدادهای…

3 روز ago