Categories: اخبار نساجی

آمار سانحه دیدگان نوروز ، ۲۴برابر شد!

 

بر اساس آماری که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ارائه داده، در ایام نوروز ۲۲۵ هزار و ۹۲۷ نفر از مسافران دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۶ نفر توسط امدادگران نجات یافتند!

در حالی که برخی مسئولان در ایام عید از کاهش یازده درصدی سوانح جاده ای سخن به میان آوردند، مسئولان سازمان هلال احمر ضمن تاکید بر کاهش تصادفات، از افزایش آمارهای آسیب دیدگان تا بیست برابر سال ۹۰ و نجات بیش از ۲۲۵ هزار نفر در ایام عید نوروز سخن به میان آورده اند که آماری محیر العقول بوده و در صورت مستند بودن، حکایت از وقوع فاجعه در ایام عید دارد؛ اما آیا اصولاً چنین آماری قابل باور است؟!

هرچند باید قدردان زحمات ارگان هایی چون هلال احمر و پلیس و اورژانس و راهداری و… به خاطر زحماتشان در ایام تعطیلات نوروزی بود؛ اما در طول ایام نوروز و به خصوص پس از پایان تعطیلات نوروزی ۱۳۹۱، ارائه آمارها توسط دستگاه های دولتی و یا وابسته به دولت که حکایت از پرکاری و موثر بودن برنامه های دستگاه ها بوده، ظاهرا یکی از تکالیف مسئولان این دستگاه ها شده که شیوه های متفاوت محاسبه این آمارها در مطلوب نشان داده شدن آنها نقش اساسی ایفا می کند. در این میان یکی از مهم ترین آمارهایی که مورد توجه و پیگیری افکارعمومی است، میزان سوانح و حجم آسیب دیدگان جاده ها و مناطق توریستی و مقایسه آن با سال های گذشته است که همواره این آمارها رو به پایین است.

به عنوان نمونه توسط برخی مسئولان در هفته دوم تعطیلات نوروزی عنوان شد آمارهای تلفات و سوانح جاده ای نسبت به ایام مشابه در سال ۹۰، یازده درصد کاهش یافته است. این یک اتفاق ارزشمند تلقی می شود. با این حال یک تناقض اساسی توسط دستگاهی دیگر مطرح شد و آن هم هلال احمر بود که توسط فقیه، یار اسفندیار رحیم مشایی اداره می شود و در مدت اداره اش توسط فقیه نیز به تبلیغات اهمیت ویژه ای داده می شود. بر اساس آماری که محمود مظفر، معاون فقیه و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ارائه داده، در ایام نوروز ۲۲۵ هزار و ۹۲۷ نفر از مسافران دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۶ نفر توسط امدادگران نجات یافتند!

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

2 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

2 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

2 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

2 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

3 روز ago