Categories: اخبار نساجی

آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در ۳۱ استان کشور در حال اجرا است

 

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرا شدن طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش که هم اکنون در ۳۱ استان کشور در پنج رشته سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گیاهان دارویی، نساجی و پوشاک، قالیبافی و بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و بسته بندی در حال اجراست، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کورش پرند روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر جوان در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، افزود: هم اکنون کشور با معضل پیچیده بیکاری مواجه است.

وی با اشاره به نرخ رشد منفی اقتصادی شش ماهه نخست سال ۹۲، گفت: حتی اگر نرخ رشد اقتصادی هم اکنون به صفر رسیده باشد باز برای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی که بتوان اشتغال در کشور ایجاد کرد، فاصله زیادی داریم.

وی توضیح داد: هم اکنون دو موضوع حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال های جدید مطرح است که باید به هر دو موضوع اهتمام ویژه ای داشت.

پرند گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان دو برابر میانگین نرخ بیکاری در کشور است، نرخ بیکاری و آسیب های اجتماعی دارای ضریب همبستگی نزدیک به یک است زیرا بیکاری خود می تواند آغازگر بسیاری از پدیده هایی نظیر فقر، اعتیاد، طلاق و بسیاری از موارد دیگر باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه همه جوانان شرکت کننده ایرانی در مسابقات جهانی مهارت توانسته اند به مدال و مدالیون دست یابند، اظهار داشت: نخبگان مهارتی می توانند تغییرات اساسی در حوزه بازار کار کشور ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بنابراین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور روشی را طراحی کرد که آموزش مهارت منجر به اشتغال شود که همان طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است.

وی توضیح داد: با کمک بخش تعاون، صندوق مهر رضا(ع)، معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی در حال اجرا کردن طرح یادشده در کشور هستیم که توفیقات خوبی هم در همین مدت بدست آورده ایم.

به گفته پرند، هم اکنون با نوآوری های ضربتی می توان در برنامه های کوتاه و میان مدت نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کرد.

وی با اشاره به پروژه اشتهارد که هم اکنون ۲۵۰ نفر از سوی یکی از کارآفرینان کشور به تولید پوشاک می پردازند، گفت: تا یکم مهرماه تعداد ۷۵۰ نفر دیگر در این طرح جذب خواهند شد.

پرند معتقد است: کسب مهارت می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسابقات آزاد مهارت در کشور اشاره کرد و گفت: مسابقات ملی مهارت محدودیت سنی زیر ۲۱ سال داشت اما برگزاری مسابقات ملی مهارت هیچگونه محدودیت سنی ندارد و از فرد ۱۵تا ۷۰ ساله می توانند در رشته جوشکاری این مسابقات که در شهریور ماه امسال همزمان با مسابقات ملی مهارت انجام می شود، شرکت کنند.

معاون وزیر کار از استراتژی جدید سازمان در سال ۹۳ خبر داد و گفت: در سال جاری طبق توافقی که با سازمان بهزیستی شده قرار است مسابقات مهارت افراد کم توان ذهنی و جسمی انجام شود. رشته های مسابقات برای افراد یادشده بزودی مشخص خواهد شد.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از کارآفرینان جوان کشور تقدیر شد.

یادآور می شود، جوانان یادشده در رشته های توانمند شدن در برند تشک رویال، قفل هوشمند، تهیه کننده برنامه کارا و کوشا (بسته کارآفرینی برای جوانان)، هنرمند در زمینه موسیقی نقاشی و طراحی، حوزه ارتباطات، رشته پزشکی، دارای سه اختراع در رشته پزشکی و سامانه برق اضطراری خورشیدی بودند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago