اخبار فرش ماشینی

آچیمیت و گسترش بازار در ترکیه

آچیمیت یا همان انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا یک سازمان مهم در رابطه با معرفی توانایی ها و قابلیت های ماشین سازان ایتالیایی در سراسر دنیاست. این انجمن با حمایت سازمان توسعه صادرات ایتالیا و وزارت اقتصاد این کشور سالانه با حضور در نمایشگاه های بین المللی مرتبط با ماشین الات نساجی در اقصی نقاط جهان و نیز برگزاری سمینارها و کنفرانس های متعدد سعی در افزایش صادرات اعضای خود دارد.

اقای الکساندر زوکی مدیر این انجمن اعتقاد دارد: “ماشین الات نساجی ساخت ایتالیا در بین بهترین ماشین الات موجود از نظر کیفیت و قیمت و همخوانی با تکنولوژی های روز هستند. ماشین سازان ایتالیایی همواره در جهت ساخت ماشین آلاتی با تکنولوژی بالا، بهره وری بیشتر و مصرف انرژی کمتر تلاش می کنند. ”

ایشان در ادامه در مورد همکاری های آچیمیت با تولید کنندگان کالاهای نساجی در ترکیه می گوید: “ماشین سازان نساجی ایتالیا همواره یکی از بازارهای مهم خود را کشور ترکیه می دانند . صنعت پویا و قدرتمند نساجی ترکیه و پیشرفت های روز افزون آن بر کسی پوشیده نیست. ما سعی می کنیم مثل گذشته ارتباط خوب خود با تولید کنندگان نساجی وپوشاک ترکیه را حفظ کرده و به آنها برای تولید بهتر و با بهره وری بالاتر برای افزایش صادرات محصولات آنها کمک کنیم”

لازم به ذکر است در دهه گذشته کشور ترکیه در بخش تولید ماشین الات نساجی به پیشرفتهای بسیار خوبی دست پیدا کرده و در بخش تولید قطعات ماشین الات نساجی نیز با بسیاری از ماشین سازان اروپایی همکاری های مشترک دارند. نکته مهم اینجاست که سازندگان ماشین آلات ترک در بخش ساخت تجهیزات و ماشین الات رنگرزی ، چاپ و تکمیل به اوج پیشرفت دست یافته اند و واردات این ماشین آلات را تا حدی کاهش داده اند و حالا در این بخش که خود ایتالیایی ها هم در آن قدرتمند هستند و برندهای معروف بسیار زیادی دارند در بازار ترکیه و بازارهایی مانند بنگلادش و کشورهای افریقایی به رقیبی برای ماشین الات ساخت ایتالیا بدل شده اند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

3 ساعت ago

نقش طراح محصول در تجربه کاربر و توسعه محصول

 دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربه‌ی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب‌…

1 روز ago

تحول در تولید نخ BCF توسط شرکت Oerlikon Neumag

شرکت Oerlikon Neumag در حال متحول کردن تولید نخ BCF با کارخانه نوآورانه BCF خود…

1 روز ago

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

2 روز ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

2 روز ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

3 روز ago