Categories: اخبار نساجی

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: آمریکا تا سال آینده بزرگترین تولید کننده نفت می شود

 

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد به لطف توسعه تولید نفت از سنگ رس که چشم انداز نوینی را برای انرژی ترسیم کرده است, امریکا طی سال آینده با پیشی گرفتن از روسیه به بزرگترین تولید کننده نفت تبدیل خواهد شد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, گزارش آژانس بین المللی انرژی تنها چند روز پس از زمانی منتشر می شود که دولت امریکا با انتشار گزارشی خبر از کاهش قابل توجه واردات نفت داد تا جایی که بنابراین گزارش امریکا به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت به زودی جایگاه خود را با چین عوض خواهد کرد.

به گزارش این خبرگزاری, آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه اش تصریح کرد ارتقا جایگاه امریکا به عنوان هدایت کننده فرمان انرژی جهان به یک دهه پیش برمی گردد, هنگامی که این کشور استخراج و استفاده از نفت سنگ های رسی را آغاز کرد و انتظار می رود با ادامه این روند ایالات متحده سال آینده روسیه را به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در خارج از اوپک پشت سر گذارد. این آژانس می افزاید: با تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت در امریکا طی دو دوره سه ماهه آینده که طی یک دهه اخیر بیشترین میزان تولید نفت در امریکا به شمار می رود, این کشور در ربع دوم سال ۲۰۱۴ به بزرگ ترین تولید کنند نفت غیر اوپک تبدیل می شود. به گفته این آژانس این میزان تولید به غیر از میزان تولید سوخت زیستی و فرآورده های پالایشگاه ها در این کشور است.

رشد تولید نفت در امریکا میزان تولید غیر اوپک نفت را طی سال ۲۰۱۴ ،۱.۷میلیون بشکه افزایش می دهد و این میزان در سه ماهه دو م تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد که این میزان از سال ۱۹۷۰ بی سابقه است.

به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی این امر می تواند یک عامل استهلاک برای بهای نفت ایجاد کند و در آینده با تداوم این روند بهای نفت را از سقف کنونی ۱۱۰ دلار برای هر بشکه پایین تر آورد همچنین بحث دیرینه تامین سهمیه در اوپک را تحت الشعاع قرار دهد. این آژانس پیش بینی کرد طی سال ۲۰۱۴ به دلیل افزایش تولید نفت غیر اوپک این سازمان میزان تولید خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۲۹ میلیون بشکه برساند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago