آیا هر ۳۵۰ رشته صنایع دستی قابلیت صادرات دارند؟

دنبال نمایشگاه‌های آنچنانی صنایع دستی نیستیم

یک کارشناس صنایع دستی گفت: ما به دنبال نمایشگاه‌های آنچنانی صنایع دستی نیستیم بلکه مکانی برا ی عرضه محصولات خود می‌خواهیم که این موضوع حمایت دولت را می‌طلبد.نسخه قابل چاپ احمد پوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: ما هنرمندان صنایع دستی روی این هنر تعصب داریم و مشکل ما در این حوزه، مشکل با شخص نیست بلکه مشکلاتی است که در جامعه صنایع دستی ایجاد شده است که باید گفت این حوزه نیاز به فعالیت بیشتر دولت دارد.

وی افزود: ما از معاونت صنایع دستی،‌ هتل ۵ستاره و نمایشگاه‌های آنچنانی نمی‌خواهیم چرا که قشر ما، قشر قانع جامعه است و نمی‌خواهیم حمایت دولت از این قشر برداشته شود اما ظاهراً با برنامه واگذاری که در اواخر ریاست آقای ملک‌زاده راه‌ افتاد این حمایت ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود؛ ملک‌زاده گفته بود که می‌خواهد یک‌جا همه را به بخش خصوصی واگذار کند که به نظر من این درست نیست.

این کارشناس صنایع دستی ادامه داد: می‌دانیم فشار زیادی روی دولت است اما ما هم نیاز به نمایشگاه‌های صنایع دستی برای عرضه محصولات خود داریم که از این طریق حمایت شویم. مگر ما هتل هستیم که بتوانیم درآمد داشته باشیم؟

پوری با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی آماده هرگونه کمک به سازمان میراث فرهنگی هستند یادآور شد: ملک‌زاده در واگذاری‌ها اعلام کرد که نمی‌خواهد صنایع دستی را به حسن و حسین‌ها واگذار کند بلکه می‌خواهیم به حسن‌ها و حسین‌ها بدهیم که در این خصوص باید گفت که هر شهرستانی حسن و حسین دارد.

وی با بیان اینکه عده زیادی از هنرمندان صنایع دستی با اتحادیه‌های صنایع دستی مشکل دارند خاطرنشان کرد: ما نیاز به عرضه محصولات خود داریم و مکانی را برای این کار می‌خواهیم که این هم به دست بخش خصوصی نمی‌تواند باشد چرا که هزینه‌بر است.

این کارشناس صنایع دستی در باره صادرات صنایع دستی هم تصریح کرد: کمک به صادرات خوب است اما یک سوال وجود دارد و آن این است که رشته‌های صنایع دستی که محصولات‌ آنها صادرات می‌شود حمایت می‌شوند اما آیا هر ۳۵۰ رشته صنایع دستی قابلیت صادرات دارند؟

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago