Categories: اخبار نساجی

آیت ا… نورمفیدی خواستار حمایت دولت از کشت پنبه در گلستان شد

 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد از کاهش سطح زیر کشت پنبه در استان، خواستار حمایت دولت از این محصول استراتژیک شد.

آیت ا… ‘سیدکاظم نورمفیدی’ روز شنبه افزود: استان گلستان در گذشته به خاطر کشت پنبه به سرزمین طلای سفید شهرت داشت، اما اکنون کشاورزان دیگر مانند گذشته تمایلی به کشت پنبه ندارند.

وی اظهارداشت: کشاورز باید انگیزه کار کشاورزی و کشت محصول خاصی را داشته باشد و این دولت است که باید انگیزه را در کشاورز ایجاد و آن را تقویت کند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: در گذشته به خاطر کشت پنبه کارخانه های زیادی مرتبط با این محصول در استان فعالیت می کردند که از این جهت تعداد زیادی نیز مشغول بکار شده بودند، اما اکنون با کاهش سطح زیرکشت پنبه و به دنبال آن تعطیلی کارخانه های مرتبط، آمار بیکاران استان نیز افزایش یافته است.

نماینده گلستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه پنبه گرگان باکیفیت ترین محصول پنبه کشور بود، ادامه داد: متاسفانه به دلیل حمایت نکردن دولت از این محصول استراتژیک، بخش زیادی از اراضی کشاورزی استان به باغ تبدیل شده است.

آیت ا.. نورمفیدی افزود: رونق کشت پنبه در استان در سالهای گذشته موجب شده بود سرمایه های زیادی از نقاط مختلف کشور وارد گلستان شود و از این طریق توسعه اقتصادی استان شتاب بگیرد، اما به دلیل کاهش سطح زیرکشت پنبه و تعطیلی کارخانه های فعال در این زمینه، میزان سرمایه هایی که به استان وارد می شود نسبت به گذشته بسیار کم است.

وی با بیان اینکه کشت پنبه در گذشته موجب رونق تجارت خارجی استان گلستان شده بود، گفت: پنبه استان به دلیل اینکه بهترین محصول پنبه کشور بود هم در بازارهای داخلی و هم خارجی مشتریان زیادی داشت، تا جاییکه دیگران با مخلوط کردن پنبه استان گلستان با پنبه سایر نقاط، پنبه های تولیدی خود را باکیفیت جلوه می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در پایان از دولت خواست تا با ارائه مشوق های لازم، زمینه افزایش سطح زیرکشت پنبه را در استان گلستان فراهم کند تا این محصول بار دیگر بتواند سرمایه های مختلف را جذب کند، اشغال را افزایش دهد و موجب رونق تجارت خارجی شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago