Categories: اخبار نساجی

آیین نامه اجرایی ماده (۶)

 

هیات وزیران آیین نامه اجرایی ماده (۶) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان– مصوب ۱۳۸۸- را برای اجرا، ابلاغ کرد.

به گزارش بی باک به نقل از روز جمعه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر این اساس، دستگاه های موضوع ماده (۶) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، موظفند پس از ابلاغ این آیین نامه،‌ اطلاعات مربوط به انجام کار و خدمت را در چارچوب وظایف خود و مطابق این آیین نامه در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

همچنین، دستگاه های مشمول این آیین نامه موظفند برای راه اندازی و استقرار پست صوتی و صندوق اعتراضات به منظور ارایه شکایات، ‌پیشنهادات، انتقادات و اخذ مشاوره و راهنمایی از مراجعه کنندگان به گونه ای که قابلیت دسترسی برای آنان را داشته باشد، با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند.

مسئولیت پاسخگویی ورسیدگی به شکایات،انتقادات، ‌پیشنهادات مراجعه کنندگان بر عهده دستگاه های اجرایی مربوط است و دستگاه موظف است ظرف ۱۰ روز پاسخ لازم را به شاکی و یا انجمن یاد شده، ارائه کند.

براین اساس، در صورتی که مراجعه کنندگان از نحوه عملکرد دستگاه مشمول این آیین نامه و پاسخگویی آنها شکایت یا اعتراضی داشته باشند،‌ می‌توانند مراتب را از طریق واحدهای ذیربط بازرسی و نظارت مستقر در استانداری‌ها (در سطح استان) و فرمانداری (در سطح شهرستان) و در ارتباط با دستگاه های ستادی و ملی، واحدهای بازرسی و نظارت مستقر در این دستگاه ها،‌ مطابق قوانین و مقررات جاری، تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

براساس این مصوبه، دولت، استانداری‌ها را موظف کرده است؛ با همکاری انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان موضوع فصل سوم قانون یادشده پس از دریافت و تجمیع اطلاعات در سطح استان،‌در دیماه هر سال گزارشی ازعملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص میزان رضایت و یا عدم رضایت از نحوه اطلاع‌ رسانی در بدو ورود مراجعه کنندگان را تهیه کنند و به دستگاه هایی که بیشترین میزان موفقیت در ارزیابی را کسب کنند، در اسفندماه همان سال تقدیرنامه اطلاع‌رسانی شایسته به مراجعه کنندگان توسط استاندار اعطا خواهد شد.

همچنین، وزارت کشور مکلف است با همکاری وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در اسفند ماه هر سال ضمن دریافت گزارش استانداری ها و دستگاه های ستادی و ملی،‌ گزارشی از روند و چگونگی پیشرفت کار این آیین نامه را در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار دهد.

بر این اساس، در راستای تحقق اهداف این آیین نامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی سازمان صدا و سیما، برای اطلاع‌رسانی و فراگیری مفاد این آیین نامه با رعایت قوانین و مقررات اقدام کنند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی برای اجرا ابلاغ شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

2 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

2 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

3 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

5 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

5 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

6 روز ago