Categories: اخبار نساجی

اتصال بزرگراهی شیراز به سیرجان

 

معاون ساخت بزرگراه‌ها با اشاره به ساخت بزرگراه از پاتاوه تا بهبهان توسط قرارگاه خاتم‌الأنبیاء و خاتم‌الأوصیاء و تکمیل آن تا سال آینده گفت: اتصال شیراز به سیرجان در کریدور غرب‌شرق هم‌اکنون در حال انجام است.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به محور دهدشت – بهبهان به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور شرق – غرب اظهار داشت: این مسیر در امتداد محور بزرگراهی از اصفهان به شهررضا و شهر‌ضا تا سمیرم است.

وی با اشاره به اینکه قرار است از سمیرم تا پاتاوه و دهدشت و بهبهان به صورت بزرگراه ساخته شود، گفت: این مسیر از غرب استان کهکیلویه بویراحمد و غرب یاسوج عبور می‌کند و وارد استان خوزستان می‌شود و سپس به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌شود.

خادمی ضمن بیان اینکه با احداث بزرگراه مذکور، طول مسیر نسبت به جاده فعلی حدود ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، یادآور شد: این جاده اصلی ترانزیتی است که می‌تواند بندر امام خمینی (ره) در خوزستان و بندر بوشهر را به مناطق مرکزی و اصفهان متصل کند‌.

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان یک محور ترانزیتی برای کشور محسوب می‌شود که با پیشرفت خوبی در عملیات اجرایی مواجه است.

خادمی ادامه داد: بخشی از این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و بخش دیگر توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء‌ وزارت دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح در حال انجام است.

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های شرکت ساخت خاطرنشان کرد: تاکنون در این مسیر جاده‌ای حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن حدود ۱۷۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

خادمی خاطرنشان کرد: برنامه ما برای این پروژه اجرای قطعات پاتاوه به طول ۵۰ کیلومتر و قطعه دهدشت است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: اتصال به شهر دهدشت شامل سه قطعه تونل و ۲۰ کیلومتر جاده است.

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های شرکت ساخت تصریح کرد: همچنین از سمت پاتاوه و یاسوج به طول ۵۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۱ پروژه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در کل این محور یک حلقه مفقوده وجود دارد که از کوه‌های زاگرس عبور می‌کند و بسیار صعب‌العبور است که عملاً باید محور جدیدی را برای این مسیر در نظر بگیریم که در این‌باره هم برنامه داریم پس از تأمین اعتبار، تا پایان سال ۹۲ پروژه به اتمام برسد.

* ساخت بزرگراه شیراز-استهبان-سیرجان و اتصال آن به بزرگراه سیرجان-بندرعباس

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های شرکت ساخت خاطرنشان کرد: همچنین از شیراز به سمت پل فسا و سپس استهبان و نی‌ریز و سیرجان، پروژه به صورت بزرگراه در حال اجرا است.

خادمی با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه‌ بزرگراهی در استان فارس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از شیراز تا نزدیکی شهر استهبان این پروژه به صورت بزرگراه اجرا شده است؛ ضمن آنکه از استهبان تا نی‌ریز نیز به صورت بزرگراه اجرا شده است.

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های شرکت ساخت با اشاره به اینکه این پروژه بزرگراهی در نهایت به سیرجان متصل می‌شود، گفت: پس از سیرجان نیز مسیر به صورت بزرگراه تا بندرعباس در حال اجرا است.

خادمی با بیان اینکه محور بندرعباس ـ سیرجان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اساسی و اصلی کشور در کریدور شمال به جنوب محور سیرجان ـ بندرعباس است.

معاون ساخت راه و بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: ‌کریدور شمال به جنوب که محور سیرجان – بندرعباس هم بخشی از آن است، اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago