Categories: اخبار نساجی

اجرای طرح های زیربنایی آب و خاک در اولویت است

 

توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی بویژه اجرای طرح های زیربنایی آب و خاک همچون سال گذشته در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش بی باک به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی؛ صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی امروز در دیدار با مدیران و کارکنان این وزارتخانه گفت: براساس نامگذاری امسال از جانب مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، حرکت بخش کشاورزی نیز در این مسیر و در جهت تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ساله کشور ترسیم شده است.

وی افزود: سال ۹۰، سالی طلایی برای توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی بود به نحوی که با حمایت‌های دولت و اختصاص اعتباری معادل هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان خارج از اعتبارات قبلی، اقدامات شاخصی در بخش کشاورزی بویژه توجه به طرح های زیر بنایی آب و خاک به عمل آمد و توانستیم رکوردهای خوبی در توسعه آبیاری تحت فشار داشته باشیم و میزان عملیات آبیاری مدرن را به یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار برسانیم.

خلیلیان ادامه داد: احداث شبکه های آبیاری پایاب سدها نیز از دیگر اقدامات زیر ساختی بخش کشاورزی در سال گذشته بود که امسال نیز با تلاش بیشتری ادامه خواهد یافت. همچنین احیاء و مرمت قنوات به عنوان یکی از تکنولوژی های بومی ایران در جهت سیاست های بخش کشاورزی قرار دارد که در صرفه جویی آب و انرژی بسیار موثر خواهد بود.

وی اصلاح ساختارهای مربوط به تولیدات کشاورزی در جهت طرح هدفمندی یارانه ها را از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: با اصلاحاتی که بویژه در سامانه های مصرف انرژی در مرغداریهای کشور انجام شد باعث گردید صرفه جویی بالایی در مصرف انرژی و بهره وری در مرغداریهای صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سال ۹۰ با تصویب و تشکیل کارگروه ملی کشاورزی به ریاست رئیس جمهوری گام مهمی برای حرکت رو به رشد کشاورزی در کشور صورت گرفت که پیامدهای مثبت آن را در سال جدید نیز شاهد خواهیم بود.

وی ایجاد ۲۰۰ هزار شغل جدیددر بخش کشاورزی در سال گذشته را از دیگر توفیقات بخش کشاورزی بر شمرد و اظهار داشت: این میزان اشتغال زایی در بخش کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

خلیلیان در پایان با اشاره به تحولی که در توسعه زیر ساخت های کشاورزی کشور به عمل آمده اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد جهش خوبی در بخش کشاورزی هم از لحاظ کمی و کیفی باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

17 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

18 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

18 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago