احداث بزرگترین موزه فرش ایران در تبریز

 

به گزارش وقت نیوز، مهندس محمد صادق پورمهدی در بازدید از این پروژه بر تجهیز این ساختمان به سیستم های هوشمند و نیز ترجمه زنده و همزمان اطلاعات مورد نیاز به گردشگران و بازدیدکنندگان تاکید کرد.

وی با قدردانی از مهندسان و عوامل اجرایی این پروژه از آنان خواست همه زیرساخت های لازم فنی و ارتباطی از جمله فیبر نوری و سایر تجهیزات فنی برای طرح های توسعه این پروژه در آینده تعبیه شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به اقدامات انجام شده و پیشرفت کار بر سرعت عمل پیمانکار و کارفرما تاکید کرد و گفت : بر اساس برنامه زمان بندی این پروژه باید تا مهر ماه تکمیل و برای بهره برداری آماده شود.

پورمهدی ادامه داد : با توجه به حل مشکل فی مایین این پروژه با شهرداری هم اکنون هیح بهانه ی برای تاخیر در فرایندهای اجرایی و تکمیلی آن وجود ندارد و لازم  است به گونه ی پیش رود تا هرچه زودتر بتوانیم این موزه را به بهره برداری برسانیم .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های استان برای تبریز ۲۰۱۸  گفت : ضرورت تسریع و تکمیل موزه فرش و راه اندازی آن از این زوایه هم برای استان و کشور حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موزه فرش تبریز در زمینی به مساحت  ده هزار مترمربع و در جنب موزه تازیخی و فرهنگی آذربایجان ساخته می شود و به گفته مسوولان پروزه تاکنون بیش از ۸۰ درصد کارهای آن انجام شده و  بقیه عملیات تکمیلی به سرعت در دست اجراست.

درطرح موزه فرش تبریز که در چهار طبقه احداث می شود سالن آمفی تئاتر ، محزن فرش ، قرنطینه فرش ف آژماشگاه های خشک و تر ، کارگاه های مرمت ،  آماده سازی ، شستشو ، اتاق BMS ، فضاهای اداری و گالری فرش با امکانات برگزاری نمایشگاه های موقت منظور شده است .

کارهای اجرایی ساخت موزه فرش تبریز در سال ۸۹ آغاز شده بود اما این پروژه مهم هم همانند صدها پروژه عمرانی دیگر استان تا روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یا متوقف بود و یا عملیات آن به کندی پیش می رفت .

با وجود محدودیت های مالی بیشتر کارهای اجرایی این پروژه در دوسال اخیر انجام شده و بخش عمده اعتبارات مورد نیاز آن با تدبیر از منابع محلی و دولتی تامین شده است .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago