احداث بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور در منطقه آزاد ارس

احداث بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس خبر داد:
احداث بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در کارخانه نساجی در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی اظهار داشت: با احداث واحد رنگرزی و تصفیه‌خانه آب و فاضلاب که در کنار کارخانه نساجی سرمایه‌گذاران ترک در منطقه آزاد ارس ایجاد می‌شود این کارخانه به بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور مبدل خواهد شد.
وی گفت: واحد رنگرزی این کارخانه قادر خواهد بود در روز ۱۰۰ تن نخ و الیاف را رنگرزی کرده و تصفیه‌خانه تعبیه شده می‌تواند در روز ۲۵۰۰ تن خروجی فاضلاب را تصفیه کرده و با شرایط و استانداردهای جهانی دوباره وارد چرخه مصرف کند.
حاتمی افزود: کارخانه نساجی منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری صنعت‌گران ترک در فاز یک صنعتی منطقه آزاد ارس احداث شده و روزانه بیش از هشت تن نخ تولید می‌کند.
وی اظهار داشت: این کارخانه که فاز اول آن اواخر سال گذشته به بهره‌برداری رسید، در ۱۰ فاز طراحی شده‌ و در حال حاضر یک فاز آن با ۱۸۰ نفر کارگر درحال تولید بوده و فاز دوم آن در حال انجام آزمایش‌های اولیه است و بقیه فازها به زودی آغاز به کار خواهد کرد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه با اتمام و راه‌اندازی هر ۱۰ فاز این کارخانه سالانه بیش از یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری می‌شود، تصریح کرد: با احداث تمام فازهای این کارخانه برای ۲۷ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

حاتمی گفت: این کارخانه از نظر سازگاری زیست محیطی سبز بوده و تمام آلایندگی‌ها را تصفیه و خنثی‌سازی کرده و بدون هیچ گونه ضرری به محیط زیست در رده استانداردهای اروپایی در حال فعالیت است.
وی افزود: با توجه به اینکه صنعت ریسندگی در کشور با رکود قابل توجهی مواجه است منطقه آزاد ارس با جذب سرمایه‌گذاران این عرصه گام بلندی در احیای آن برداشته است.
حاتمی گفت: محصولات این کارخانه به عنوان مرغوب‌ترین نخ‌های کشور محسوب شده و در سراسر ایران و کشور ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: از امروز عملیات اجرایی واحد رنگرزی به همراه احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب کارخانه نساجی آغاز شده و تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

تخصیص نادرست ارز و پیامدهای آن برای صنعت نساجی

در سال گذشته، تخصیص نادرست و نامناسب ارز به صنعت نساجی به جای اقلام ضروری…

17 ساعت ago

ایرانتکس ۱۴۰۳ : نمایشگاه نوشیدنی و پوشیدنی ساخت چین! (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین رویدادهای صنعت نساجی کشور، هر ساله…

22 ساعت ago

نمایشگاه The Holy Art آثار فرش سمیه صالحی

نمایشگاه The Holy Art که شامل یک مجموعه گالری هنری بین المللی واقع در شهرهای…

2 روز ago

علی همتی، کارآفرین برتر استان تهران در همایش صنعت و معدن

علی همتی: کارآفرین برتر تهران در همایش تجلیل از تولیدکنندگان صنعت و معدن پیشرفت و…

4 روز ago

حضور ۱۲۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور در نمایشگاه صنعت نساجی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران دیروز (۲۹ مردادماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران…

5 روز ago

تغییرات جدید در هیات مدیره انجمن دارندگان نشان های تجاری پوشاک ایران

اخیرا به استناد ماده ۲۷ اساسنامه تشکل ها تغییراتی در هیات مدیره انجمن دارندگان نشان…

6 روز ago