Categories: اخبار نساجی

احیای صنایع نیمه تعطیل بروجرد در اولویت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است

 

 

مسلم پورقاسمیان روز دوشنبه در نشست رفع موانع تولید در سالن جلسات فرمانداری ویژه بروجرد افزود: کارخانجات نساجی، سامان کاشی، کاشی جم و داروسازی و داملران با مشکلات فراوانی مواجه هستند لذا احیای این صنایع باید در اولویت نخست اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بروجرد باشد.
وی اظهار کرد: برای احیای صنایع نیمه تعطیل و تعطیل شهرستان بروجرد باید از صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی، کشاورزی و صنعتی استفاده کرد.
فرماندار ویژه بروجرد افزود: امسال اعتبارات خوبی برای رفع مشکلات صنایع بزرگ شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از توانایی ها و ظرفیت های موجود در بروجرد برای پیشبرد تولید و رونق اقتصادی این شهرستان گفت: با حمایت هایی که از صنایع شهرستان در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی می شود امیدواریم این صنایع با حداکثر ظرفیت اشتغال، تولید خود را آغاز کنند.
پورقاسمیان با اشاره به انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: این اقدام با هدف ایجاد فرصت برای حمایت از تولیدات استان صورت گرفته است.
وی درصد بالای سود بانکی را از موانع بزرگ تولید در کشور دانست و اظهار کرد: گرفتن تسهیلات بانکی با سود ۲۸ درصد برای واحدهای تولیدی توجیه اقتصادی ندارد و نمی تواند درد تولید را دوا کند.
فرماندار ویژه بروجرد نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی خواستار رسیدگی جدی مسئولان به رونق اقتصادی شده اند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با جان و مال مردم سر و کار دارد، گفت: صنایع شهرستان بروجرد با اقدام و عمل به موقع رونق پیدا می کنند.
** راه اندازی دفتر گمرک در بروجرد توجیه اقتصادی ندارد
مدیرکل گمرک لرستان نیز در این نشست گفت: مسائل و مشکلات گمرکی صنایع بروجرد به صورت دقیق بررسی و برای رفع آنها اقدام می شود.
عبدالکریم بیاتی با بیان اینکه گمرک ایران مخالف راه اندازی دفتر گمرک در بروجرد است، افزود: احداث دفتر گمرک در شهرستان بروجرد برای گمرک ایران توجیه اقتصادی ندارد.
وی اظهار کرد: تولیدکنندگان شهرستان بروجرد برای صادرات کالاهای خود می توانند با عضویت در سامانه جامع امور گمرکی از طریق اینترنت کارهای خود را انجام دهند و نیاز به حضور در گمرک خرم آباد نیست.
وی افزود: ارزیابی دیگر مباحث گمرکی با حضور ارزیاب در واحد تولیدی شهرستان بروجرد نیز امکان پذیر است و نیازی به مراجعه تولیدکنندگان به مرکز استان لرستان نیست.
رئیس اتحادیه سنگبری ها، مدیر صادرات داروسازی اکسیر، مدیران داخلی نساجی بروجرد، کارخانجات داملران، سامان کاشی و کاشی جم و برخی دیگر از مدیران واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد مسائل و مشکلات خود را در این نشست مطرح کردند.
حدود ۳۵ درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده اند که تعداد زیادی از آنها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و وضعیت خوبی ندارند.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

13 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

13 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

5 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago