اخبار اقتصادی : کاهش ۱۰ درصدی صادرات دوبی به ایران ‏

اتاق بازرگانی و صنعت دوبی اعلام کرد: صادرات دوبی به ایران طی ماه آرویل به بیش از ۸/۳ میلیارد درهم رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افت داشته است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (‏econews.ir‏)، میزان کل صادرات دوبی طی ماه گذشته به بیش از ۸/۱۶ میلیارد درهم رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است .‏

ارزش صادرات دوبی در مدت مشابه سال قبل به ۷/۱۸ میلیارد درهم رسیده بود . کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بزرگترین مقصد کالاهای صادراتی دوبی به شمار می روند . بیش از ۱/۸ میلیارد درهم از صادرات دوبی مربوط به کشورهای عربی بوده است که این رقم ۴۸ درصد کل صادرات دوبی را شامل می شود . ارزش صادرات دوبی به کشورهای عربی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است .
میزان صادرات دوبی به عربستان نیز با ۱۷ درصد افت روبرو شده است. بر اساس این گزارش میزان صادرات دوبی به بحرین با رشد ۱۳ درصدی و صادرات به منطقه آزاد امارات با رشد ۷ درصدی روبرو شده است .
میزان صادرات دوبی به کویت و عمان نیز به ترتیب به ۸۸۲ و ۵۱۰ میلیون درهم رسیده است . میزان صادرات دوبی به کشورهای غیر عربی نیز در این مدت با ۷ درصد کاهش به ۴/۷میلیارد درهم رسیده است . این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۸ میلیارد درهم رسیده بود .

بر این اساس صادرات دوبی به ایران طی ماه آرویل به بیش از ۸/۳ میلیارد درهم رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افت داشته است .‏ایران همچنان بزرگترین بازار صادراتی غیر عربی دوبی به شمار می رود .
صادرات دوبی به ایران در مدت مشابه سال قبل به بیش از ۳/۴ میلیارد درهم رسیده بود . میزان صادرات دوبی به هند نیز از ۵۳۷ میلیون درهم به بیش از ۵۵۷ میلیون درهم افزایش داشته است .  بر این اساس میزان کل صادرات دوبی طی سه ماه نخست ۲۰۱۰ با ۶/۶ میلیارد درهم افزایش به ۸/۵۰ میلیارد درهم رسیده است. ‏

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

4 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

8 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

10 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

4 روز ago