اخبار شهرک های صنعتی

شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی، قطب صنعت نساجی و فرش ماشینی کشور

درخواست تسهیلات جهت سرمایه گذاری صاحبان صنایع در شهرک جدید التاسیس
در تاریخ ۳۰/۱/۹۲ جلسه ای با حضور جناب آقای دکتر سلگی فرماندار شهرستان آران و بیدگل و جناب آقای مهندس بهرامی مدیر کل شهرک های استان اصفهان و نماینده هیئت امنای شهرک صنعتی آران و بیدگل، تشکیل و در خصوص توسعه بخش صنعت و راه اندازی شهرک جدید مذاکراتی انجام شد. در این جلسه نماینده هیئت امنا، تخفیفات و تسهیلات لازم را جهت کمک به سرمایه گذاران درخواست نمودند.
کمیته تخصصی فرش ماشینی
اولین کمیته تخصصی فرش ماشینی و نساجی شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی به پیشنهاد برخی از صاحبان صنایع و با حضور جمعی از مدیران شرکت ها، کارشناسان، تشکیل و در جهت بروز رسانی، علمی نمودن مدیریت شرکت ها و آموزش پرسنل واحدهای تولیدی بحث و تبادل نظر گردید.

فرش ۱۰۰۰ شانه
اولین دستگاههای تولید فرش ۱۰۰۰ شانه در دو شرکت تولیدی فرش ماشینی این شهرک در حال نصب و راه اندازی می باشد که بزودی محصول تولیدی دستگاههای مذکور وارد بازار فرش ایران و جهان خواهد شد.

نشست هیئت امناء شهرک  و کارشناس مسئول واحدهای مشکل دار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی
همزمان با شروع کار شهرک در سال جدید، جلسه ای با حضور آقای علی خانی کارشناس مسئول واحدهای مشکل دار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و آقای مهدی بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل که در محل دفتر هیئت امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی تشکیل گردید؛ در این نشست، مسائل و مشکلات مربوط به صنعت فرش ماشینی توسط مدیر اجرایی هیئت امنای شهرک ارائه گردید و در جهت رفع مشکلات فوق از مسئولین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تقاضای پیگیری تا رفع مشکل گردید.

همایش انتخاب و تجلیل از کارگران برتر
دومین همایش انتخاب و تجلیل از کارگران برتر شهرستان آران و بیدگل توسط کانون آگهی و تبلیغات آریا با همکاری هیئت امناء شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان در روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت ماه) با حضور کارگران برتر شهرستان برگزار گردید، در این همایش جناب آقای صادقی فرد رئیس پژوهش مؤسسه کار و تامین اجتماعی با موضوع “کار شایسته” ایراد سخنرانی کردند. در پایان این همایش۳ کارگر برتر زن و ۱۱ کارگر برتر مرد تندیس کارگر برتر را دریافت کرده و ۱۱ کارگر مفتخر به دریافت لوح کارگر قابل تقدیر شدند.

برند پامچال جهانی شد
تجربه تلخ شرکت های بزرگ بعلت ضعف قانون حق کپی، زنگ خطری است برای تمامی فعالان نو آور. چرا که در مقابل منفعت طلبانی که براحتی از نام شرکت های معتبر کسب سود می کنند، تنها دارندگان علامت تجاری ثبت شده می توانند از حقوق خود در مجامع جهانی دفاع کنند و در غیر اینصورت  متحمل هزینه های غیرقابل جبران مادی و معنوی می شوند.
بر این اساس شرکت صنایع نساجی پامچال برند خود را ثبت جهانی کرد،  شرکت هایی که علامت تجاری خود را در ثبت جهانی کرده اند، مجازند  از علامت اختصاری ® در کنار نام تجاری خود استفاده نمایند، لازم بذکر است در حوزه نساجی و فرش ماشینی اندک برندهایی به این مهم اندیشیده اند.

جلسه تودیع و معارفه
همزمان با شروع هفته بسیج کارگری حکم فرمانده جدید پایگاه بسیج شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی طی مراسمی در نماز جماعت مسجد امیر المومنین شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی توسط فرمانده محترم سپاه پاسداران تقدیم فرمانده جدید گردید و از زحمات فرمانده قبلی پایگاه بسیج شهرک قدردانی بعمل آمد.

افتتاح رستوران سلیمان
رستوران سلیمان با تمرکز بر جامعه کارگری و کارفرمایی در شهرک سلیمان صباحی بیدگلی در اردیبهشت ماه افتتاح گردید مدیریت این رستوران در نظر دارد  تخفیف ویژه ایی برای کارگران محترم قائل شود.

راه اندازی کیوسک اطلاع رسانی شهرک
فاز اول مرکز اطلاع رسانی شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی، با ساخت کیوسکی در جوار میدان علم و صنعت توسط کانون آگهی و تبلیغات آریا آغاز گردید. خبرها حاکی از آن است در این محل، به مراجعین شهرک به صورت کاملاً رایگان با ارائه نقشه جدید شهرک همراه با آگهی نامه فرش ماشینی خدمت رسانی خواهد شد.

تهیه و تدوین: حسین عنایتی بیدگلی

منبع: شماره ۱۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

18 ساعت ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

1 روز ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

2 روز ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

2 روز ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

3 روز ago