Categories: اخبار نساجی

اختصاص اعتبار به گمرک‌های چزابه و شلمچه در لایحه بودجه ۹۳

 

    معاون گمرک ایران با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن اظهار از راه دور، اسکن اسناد و ارزیابی غیبی در صورت درخواست صاحب کالا در گمرک ایران خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور برای تعدادی از پروژه‌های گمرک اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به اختصاص اعتباراتی به پروژه‌های گمرک ایران در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور گفت: به عنوان مثال برای مطالعه و اجرای ساخت، توسعه و تجهیز گمرک‌های چوئبده، شلمچه، اروندکنار و چزابه اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به موقعیت خاص منطقه شلمچه گفت: این منطقه در صورت اختصاص اعتبارات لازم می‌تواند در حوزه‌های ترانزیت و صادرات مزیت‌های زیادی برای کشور داشته باشد. همچنین شلمچه به دلیل نزدیکی با بندر خرمشهر می‌تواند باعث رونق تجارت خارجی کشور شود. منطقه چزابه هم دارای ظرفیت‌های خاص خود است.

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به گمرک ایران در لایحه بودجه سال آینده عمدتا صرف توسعه بخش‌های مختلف در گمرک مانند توسعه خدمات الکترونیکی، تعمیر و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و احداث ساختمان‌های گمرک‌های مختلف کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور برای کمک‌های فنی و اعتباری احداث تاسیسات و خرید تجهیزات پرتونگاری، مطالعه و اجرای ساخت، توسعه و تجهیز گمرک‌های چوئبده، شلمچه، اروندکنار و چزابه، تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات، پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی در گمرک‌های کشور، انتقال ساختمان گمرک شیراز، احداث ساختمان اداری گمرک قزوین، احداث ساختمان اداری گمرک سنندج، احداث و توسعه ساختمان اداری گمرک خراسان شمالی، احداث ساختمان اداره گمرک لرستان، احداث منازل مسکونی امیرآباد مازندران، احداث ساختمان اداری گمرک لار، احداث ساختمان اداری گمرک لامرد، احداث ساختمان‌های گمرک تمرچی و منازل سازمانی آن، مجتمع ۱۷ هکتاری گمرک خراسان جنوبی، احداث ۱۰ واحد سازمانی چزابه، احداث ساختمان اداری گمرک سمنان، احداث ساختمان اداری گمرک ساری، احداث ساختمان‌های اداره گمرک کرمانشاه و احداث ساختمان‌های گمرک گلستان اعتبارات جداگانه‌ای به گمرک ایران اختصاص یافته است.

بیشترین اعتبار برآورد شده برای پروژه‌های گمرک ایران در سال ۱۳۹۳ مربوط به تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات به میزان ۱۰.۴ میلیارد تومان، کمک‌های فنی و اعتباری احداث تاسیسات و خرید تجهیزات پرتونگاری به میزان ۷.۲ میلیارد تومان و پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی در گمرک‌های کشور به میزان چهار میلیارد تومان می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

4 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

4 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

5 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

5 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

5 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

6 روز ago