Categories: اخبار نساجی

اختصاص اعتبار به گمرک‌های چزابه و شلمچه در لایحه بودجه ۹۳

 

    معاون گمرک ایران با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن اظهار از راه دور، اسکن اسناد و ارزیابی غیبی در صورت درخواست صاحب کالا در گمرک ایران خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور برای تعدادی از پروژه‌های گمرک اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به اختصاص اعتباراتی به پروژه‌های گمرک ایران در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور گفت: به عنوان مثال برای مطالعه و اجرای ساخت، توسعه و تجهیز گمرک‌های چوئبده، شلمچه، اروندکنار و چزابه اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به موقعیت خاص منطقه شلمچه گفت: این منطقه در صورت اختصاص اعتبارات لازم می‌تواند در حوزه‌های ترانزیت و صادرات مزیت‌های زیادی برای کشور داشته باشد. همچنین شلمچه به دلیل نزدیکی با بندر خرمشهر می‌تواند باعث رونق تجارت خارجی کشور شود. منطقه چزابه هم دارای ظرفیت‌های خاص خود است.

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به گمرک ایران در لایحه بودجه سال آینده عمدتا صرف توسعه بخش‌های مختلف در گمرک مانند توسعه خدمات الکترونیکی، تعمیر و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و احداث ساختمان‌های گمرک‌های مختلف کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور برای کمک‌های فنی و اعتباری احداث تاسیسات و خرید تجهیزات پرتونگاری، مطالعه و اجرای ساخت، توسعه و تجهیز گمرک‌های چوئبده، شلمچه، اروندکنار و چزابه، تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات، پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی در گمرک‌های کشور، انتقال ساختمان گمرک شیراز، احداث ساختمان اداری گمرک قزوین، احداث ساختمان اداری گمرک سنندج، احداث و توسعه ساختمان اداری گمرک خراسان شمالی، احداث ساختمان اداره گمرک لرستان، احداث منازل مسکونی امیرآباد مازندران، احداث ساختمان اداری گمرک لار، احداث ساختمان اداری گمرک لامرد، احداث ساختمان‌های گمرک تمرچی و منازل سازمانی آن، مجتمع ۱۷ هکتاری گمرک خراسان جنوبی، احداث ۱۰ واحد سازمانی چزابه، احداث ساختمان اداری گمرک سمنان، احداث ساختمان اداری گمرک ساری، احداث ساختمان‌های اداره گمرک کرمانشاه و احداث ساختمان‌های گمرک گلستان اعتبارات جداگانه‌ای به گمرک ایران اختصاص یافته است.

بیشترین اعتبار برآورد شده برای پروژه‌های گمرک ایران در سال ۱۳۹۳ مربوط به تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات به میزان ۱۰.۴ میلیارد تومان، کمک‌های فنی و اعتباری احداث تاسیسات و خرید تجهیزات پرتونگاری به میزان ۷.۲ میلیارد تومان و پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی در گمرک‌های کشور به میزان چهار میلیارد تومان می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

20 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

21 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

22 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago