Categories: اخبار نساجی

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق ‌ضمانت صنایع کوچک

 

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق ‌ضمانت صنایع کوچک

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار به صندوق ضمانت صنایع کوچک، از موافقت نمایندگان مجلس با افزایش بودجه این سازمان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فخراله مولایی در گردهمایی سراسری مدیران عامل شرکتهای استانی، با اشاره به بررسی بودجه شهرکهای صنعتی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزایش بودجه سازمان را خبرخوشی برای زیر مجموعه خود ذکر کرد و گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس به اهمیت شهرکهای صنعتی و نقش آنها در ایجاد اشتغال واقف هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه صنایع کوچک و اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی با افزایش بودجه این سازمان در سال ۹۱ موافقت کرده اند که امیدواریم این افزایش بودجه تحقق یابد.

وی تصریح کرد: باید حمایت همه‌جانبه از واحد‌های مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در مورد وضعیت طرحهای نیمه تمام صنعتی صورت گیرد، این درحالی است که در حال حاضر حدود ۲۷هزار طرح صنعتی نیمه تمام در شهرکها و نواحی صنعتی وجود دارد که بخشی از آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، سیاستگذاری سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سال جدید را سال اتمام طرحهای نیمه تمام با محوریت توجیه اقتصادی برشمرد و افزود: از همکاران خود در سراسرکشور می خواهم که با بررسی وضعیت طرحهای نیمه تمام هراستان ،طرحهایی که دارای توجیه اقتصادی است وتوسعه صنعتی را بیش از گذشته تسریع می کند، در اولویت قرار دهند.

مولایی با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام تا پایان سال ۹۱ تصریح کرد: یکی از مواردی که در مورد طرحهای صنعتی نیمه تمام باید مورد توجه شرکتهای زیر مجموعه سازمان قرار گیرد این است که چه تعداد طرح صنعتی وتولیدی دارای مزیت اقتصادی است وصنعت کشوررا به سمت رقابتی شدن پیش می برد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید دراتمام طرحهای صنعتی مورد توجه قرار گیرد، نحوه تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی است که هنوز به اتمام نرسیده است.

میزان افزایش بودجه در روزهای آتی اعلام خواهم شد؛ ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بهبود وضعیت واحدهای صنعتی که با مشکل وثیقه بانکی روبه روهستند ، ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای صندوق ضمانت صنایع کوچک در نظر گرفت.

وی، راه پیشرفت وشکوفایی کشور را درگرو اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: درسال تولید ملی و حمایت ازسرمایه و کار ملی مسئولیتهای سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی به عنوان یکی از ارکان ایجاد اشتغال و متولی بخشی از تولید صنعتی در کشور، سنگین ترشده است.

مولایی گفت: سال حمایت از تولید ملی ادامه سال جهاد اقتصادی است و بر این اساس در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری امروز بسیاری از شهرکها ونواحی صنعتی روند توسعه رادر پیش گرفته‌ و توانمندی با محوریت کیفی‌سازی و جذب بازارهای جهانی را سرلوحه کارخود قرارداده اند.

مولایی با اشاره به اینکه در سال حمایت از تولید ملی باید به سمت استفاده بیشتر از تولید ایرانی گام برداریم، افزود: اتمام واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها با مشکل روبه رواست و یا واردات آن برای کشور هزینه بر است باید در مراحل بعدی قرارگیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور امکانپذیر است را مدنظر قرارداده و تکمیل این پروژه ها را در اولویت کاری قراردهید. ضمن اینکه با بررسی وضعیت طرحهای نیمه تمام و اختصاص بودجه مناسب برای اتمام آنها وضعیت شهرکها و نواحی صنعتی در سال جدید بهتر از سال قبل خواهد بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

18 دقیقه ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

41 دقیقه ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

24 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

24 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago