Categories: اخبار نساجی

اخراج ۶۵۵ نفر از کارگران شهاب خودرو

 

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: با وجود شعار امسال مبنی بر تولید ملی، حمایت ازکار و سرمایه ایرانی، ۶۵۵ نفر از کارگران کارخانه شهاب خودرو بدون هیچ دلیلی اخراج شدند.

به گزارش بی باک به نقل از مشرق، محمدرضا فرزعلیان در گفت وگو با ایسنا از تجمع کارگران کارخانه شهاب خودرو خبر داد و گفت: مشکل این کارگران از قبل از عید آغاز و با قطع شدن مزایای کارگران این کارخانه مدیرعامل آن برکنار شد.

وی ادامه داد: در حالی که این کارخانه حدود ۸۴۰ کارگر دارد در حال حاضر ۳۶۵ نفر کارگر پیمانی و روزمزد و ۲۹۰ نفر کارگر قراردادی کارخانه اخراج و لغو قرارداد شدند.

فرزعلیان با بیان این که حدود ۶۵۵ نفر کارگر در این کارخانه اخراج شده اند، تصریح کرد: در این کارخانه کار هست و مشکل خط تولید وجود ندارد حتی سفارش های قبلی نیز هنوز تحویل نشده اند اما مدیریت کارخانه بدون هیچ دلیلی به کارگران گفته نمی خواهیم شما در اینجا کار کنید. در این کارخانه ۲۸۰ دستگاه اتوبوس شهری و بیابانی در برنامه تولید قرار دارد.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر این که شهاب خودرو زیر نظر آستان قدس رضوی است، گفت: در حال حاضر کارگران جلوی کارخانه تجمع و منتظر رای شورای تامین استان تهران هستند چون موضوع از حیطه اداره کار خارج شده است.

وی ادامه داد: این کارگران فقط می خواهند کار خود را پس بگیرند زیرا در این کارخانه مشکل ضعف در خط تولید و یا نبود سفارش نیست.

فرزعلیان با بیان این که ۱۸۵ کارگر رسمی نیز در این کارخانه می توانند تا پایان اردیبهشت سال جاری حضور داشته باشند گفت: اخراج کارگران فقط گریبان کارگران قراردادی و پیمانی را نگرفته بلکه کارگران رسمی نیز تنها می توانند تا آخر اردیبهشت در کارخانه حضور یابند. بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان با تاکید بر این که هنوز شورای تامین در این باره رای صادر نکرده است گفت: با وجود شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار در کشور بعد از روز ۱۴ فروردین کارگران را به داخل کارخانه راه ندادند و در طول عید نیز با ارسال پیامک به آنها لغو قراردادهای آنها را گوشزد کرده اند. حتی نگهبانان کارخانه نیز عوض و نگهبانان سابق نیز به جمع تجمع کنندگان پیوسته اند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

6 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

6 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

1 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

1 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago