Categories: اخبار نساجی

ارائه تنخواه به دولت تنها راه‌حل موجود است

تین نیوز: رئیس مجلس با بیان اینکه در اختیار قرار دادن تنخواه به دولت خلاف قانون اساسی نیست و شورای نگهبان این موضوع را سال گذشته نیز تایید کرده است، گفت: در اختیار قرار دادن تنخواه به دولت در ۲ ماه اول سال تنها راه‌حل موجود است.

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۲۲ قانون اساسی با بیان اینکه یک تذکر و یک اخطار دارد، تذکر خارج از دستور را خود را بیان کرد و گفت: رئیس جمهور به هیچ وجه حق ندارد هیات‌های نظارتی را تشکیل داده و یا  منحل کند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در توضیح اخطار خود با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی، گفت: این اصل صراحت دارد که دولت باید لایحه بودجه دودوازدهمی به مجلس ارائه کند و مجلس نباید به این شکل تنخواه در اختیار دولت قرار دهد.

وی با یادآوری تنخواه در اختیار گذاشته شده به دولت در دو ماه اول امسال تاکید کرد: چنین اقدامی که سال گذشته با تایید شورای نگهبان اجرایی شد خلاف قانون اساسی بود و ما باید یک‌بار بار برای همیشه اقدامی انجام دهیم که دولت مطابق قانون عمل کند.

علی لاریجانی رئیس جلسه در پاسخ به این اخطار کواکبیان گفت: در شرایط کنونی تنها راه حل، در اختیار گذاشتن تنخواه به دولت است چرا که اگر قرار باشد دولت لایحه دودوازدهمی ارائه کند این لایحه باید برای بررسی به کمیسیون برود و در کمیسیون وقت زیادی از مجلس می‌گیرد.

رئیس مجلس درباره خلاف قانون اساسی بودن طرح یک فوریتی اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۱ گفت: این طرح خلاف متن دقیق قانون اساسی نیست و شاهد این موضوع این است که سال گذشته شورای نگهبان این طرح را تایید کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

14 ساعت ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

4 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago