Categories: اخبار نساجی

ارزان فروشی واردات هشداری برای صنایع کشور است

 

مشاور رئیس جمهور گفت:اگر صنعت آسیب ببیند دوباره سرپا نمی‌شود از این رو ارزان‌فروشی واردات هشداری برای صنعت است که مسئولان باید جلوی این مسئله را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،‌ اکبر ترکان امشب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی که در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد اظهار کرد: فلسفه اقتصاد مقاومتی مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های بیرونی است که این تکانه‌‌های بیرونی مقاوم‌سازی در برابر سه تکانه حوادث طبیعی، تغییرات اقتصاد جهانی و تکانه‌های ناشی از دشمنی سیاسی بیرونی است.

وی افزود: مقاوم‌سازی اقتصاد تنها مختص ایران نیست بلکه کشورهایی که مورد تحریم نیستند نیز به مقاوم‌سازی اقتصاد فکر می‌کنند اما ایران با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار گرفته است باید جدی تر در این حوزه ورود پیدا کند.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد:داد و ستد با همسایگان حوزه‌ای است که کمتر تحت تاثیر سلطه و اراده دولت‌ها قرار می‌گیرد امروز حوزه عمل صادرات، حوزه داد و ستد بین‌المللی است.

ترکان خاطرنشان کرد: اگر به آسیای میانه به عنوان همسایه نگاه کنیم ۲۰کشور در همسایگی ما قرار دارند و مناطق آزاد به عنوان مناطقی ویژه در مرزهای ما مطرح هستند مانند اروند که ماموریت آن بازار عراق است، ماکو که ماموریتش بازار ترکیه است، ارس قفقاز را پوشش می‌دهد و در شرق کشور نیز سر پل تعریف شد ه است و این سرپل ها ارتباط ما با کشورهای شرق و شمال شرق است و برای ارتباط با این همسایه ها باید تعریف جدیدی از مناطق آزاد داشت.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی یکی از بخش‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد داد و ستد با همسایگان است که ما را در مقابل تهدیدهای بیرونی ایمن می‌کند.

ترکان عنوان کرد: امروز هجمه کالاهای خارجی به ایران،‌ صنایع ما را زمین‌گیر کرده است و صنعتی که در اثر هجمه خارجی آسیب ببیند برای همیشه نابود می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با بیان این مطلب که  در چند صنعت سیمان، فولاد، خودرو، پتروشیمی و برق رتبه جهانی داریم گفت: تجربه نشان داده است هر وقت درآمد انرژی بالا می‌رود باید هشدارها را جدی بگیریم خصوصا ارزان فروشی ارز که صنایع داخلی کشور مواجه شده اند با آن، کالاهایی که ظرفیت تولید در داخل کشور را دارند اما از دیگر کشورها وارد می‌شوند و به دلیل این هجمه، صنایع داخل کشور زمین گیر شده‌اند.

وی افزود : نباید ذوق زده شویم و به جان تعرفه‌ها بیفتیم چرا که این آسیب عمیق تر می‌شود گاه سرمایه اجتماعی از بین می رود و سرمایه فیزیکی جای آن را می‌گیرد بنابراین اگر صنعت آسیب ببیند دوباره سرپا نمی‌شود از این رو ارزان‌فروشی واردات هشداری برای صنعت است که مسئولان باید جلوی این مسئله را بگیرند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

13 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

13 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

2 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

2 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

6 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

6 روز ago