اخبار نساجی

ارزش معادن در حال بهره برداری به ۷۰۰میلیارد دلار می رسد

 

ارزش معادن در حال بهره برداری به 700میلیارد دلار می رسد

عضو هیات عامل ایمیدرو ، با تاکید برجایگاه معادن در توسعه کشور، ‌ارزش معادن در حال بهره برداری را ۷۷۰میلیارد دلار اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت (mimt) و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ ،‌ وجیه ا… جعفری ،‌به برنامه های توسعه کشور در این حوزه اشاره کرد و گفت: بهره گیری از معادن غنی و متنوع در ایران نقطه عطفی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمان ایجاد می کند از همین رو ضروری است که با تمرکز بر اکتشاف به عنوان آغازین توسعه این بخش،‌ بر ثروت و ظرفیت های درآمدی بیفزاییم.
معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت ادامه داد:‌به طور قطع و یقین افزایش فعالیت های اکتشافی ارزش معادن فعال را بیش از پیش افزایش خواهد داد.
وی به برنامه های توسعه ای در بخش مواد پایه ای معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از اهداف افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن ،‌فولاد ،‌مس و زغالسنگ و … نیازمند رشد سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف است به گونه ای که بتوان توازن در ظرفیت های تولید صنایع معدنی و مواد پایه معدنی ایجاد کرد.
این عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صادارت ۲۱میلیارد دلار برنامه چهارم و نیز ۱۰.۵میلیارد دلاری سال گذشته این بخش را یادآور شد و تاکید کرد:‌ ‌هم اینک بیش از ۳۰درصد از ارزش بومی کشور متعلق به شرکت های معدنی است و درعین حال ۳۲درصد از کل صادارت غیر نفتی دراختیار شرکت های صنایع معدنی قرار گرفته است.
جعفری همچنین سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه وجود ده ها طرح معدنی و صنایع معدنی در ایمیدرو ،‌جایگاه شرکت های خصوصی را در توسعه این بخش را تقویت و سهم آن ها را در درآمدزایی ،‌افزایش ثروت ملی ،‌توسعه اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×