Categories: اخبار نساجی

ارزیابی کارشناسان درباره بهای طلا در این هفته چیست؟

 

به گزارش آخرین به نقل از اقتصاد آنلاین، اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت را در هفته آینده دارند.

در چند هفته متوالی شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو تقریبا آرای یکسانی در مورد آینده قیمت طلا داشتند (برابری نسبی درصد طرفداران افزایش قیمت با کاهش قیمت) در حالیکه در این هفته اکثر شرکت‌کنندگان در این آمارگیری، افزایش قیمت طلا را پیش بینی می‌کنند.

۲۶ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی هستند. از این میان ۲۶ نفر رای به افزایش قیمت داده‌اند، ۲ نفر کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنند در حالیکه ۳ نفر اعتقاد به ثبات قیمت‌ها یا نوسانات اندک آن دارند. با این حساب ۸۰.۷۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۷.۶۹ درصد کاهش قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند در حالیکه ۱۱.۴۵ درصد انتظار ثبات یا نوسانات اندک در بازار طلا را دارند.

با توجه به جهش قیمت طلا و بازگشت آن به کانال ۱۷۰۰ دلاری بعد از انتخاب باراک اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا، تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در آمارگیری کیتکو افزایش قیمت‌های طلا را پیش بینی می‌کنند. به علاوه طرفداران افزایش قیمت اعتقاد دارند که به احتمال زیاد اوباما، رییس بانک فدرال رزرو (بن برنانکی) را تا پایان دوره انتصابش در سال ۲۰۱۴ تغییر نخواهد داد.

استرلینگ اسمیت، متخصص بازارهای آتی و کارمند بخش تحقیقات بانک، بیان می‌کند که ” از نظر من قطعاً قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. قیمت طلا مانند دمای بدن انسان است؛ هر چقدر که دمای بدن بالاتر باشد، بیماری وخیم‌تر است؛ به همین نحو هر چقدر قیمت طلا افزایش یابد، نشاندهنده بحرانی‌تر بودن وضعیت سیستم مالی است.”

سایرین نیز معتقد هستند که بازگشت قیمت‌های حمایتی به محدوده ۱۶۷۰ دلار در هر اونس نشاندهنده‌ افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده است.

طرفداران کاهش قمیت طلا در هفته آینده استدلال می‌کنند که جهش ناگهانی قیمت طلا در هفته گذشته بسیار سریع اتفاق افتاد و در نتیجه احتمال بازگشت به سطوح قیمتی گذشته بسیار بالا است. ایرا اپستاین، مدیر یک موسسه مالی، معتقد است که ” افزایش قیمت کنونی بسیار سریع اتفاق افتاد بدون اینکه یک مبنای قوی‌تر و ماندگارتری برای حمایت و فعالیت قیمت‌ها نسبت به آن سطح قیمتی ایجاد شود. به نظر من در هفته آینده قیمت‌های مقاومتی در محدوده ۱۷۵۲ دلار و قیمت‌های حمایتی در محدوده ۱۷۱۵ دلار در نوسان خواهند بود.”

طرفداران ثبات یا نوسان اندک قیمت‌ها اعتقاد دارند که عوامل و انگیزه‌های اندکی در بازار طلا وجود دارد که قیمت طلا را از محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ دلار در هر اونس خارج سازد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago