اخبار نساجی

ارز نباید صرف واردات کالاهای بی‌کیفیت شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک عضو انجمن مدیران صنایع اعلام کرد: در شرایطی که موجودی ارزی کشور با تلاش و مشکلات فراوان به دست می آید، نباید اجازه داد از آن برای واردات کالاهای بی کیفیت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد اقدامیان همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ذخایر ارزی جزو اصلی ترین سرمایه های ملی کشور به شمار می رود و باید تلاش کرد تا از آن در راستای توسعه صنعت و ایجاد اشتغال استفاده شود.
وی با اشاره به رشد واردات کالاهای غیراستاندارد در سالهای گذشته افزود: در حال حاضر بسیاری از این اقلام وارداتی حداقل استانداردها را اخذ نمی کنند ولی واردکنندگان کالاها از منابع ارزی بانک ها برای واردات استفاده می کنند.

اقدامیان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شرایطی را ایجاد کنند تا از این منابع برای واردات دانش فنی و تکنولوژی های پیشرفته تولید بهره گرفته شود و چنانچه قرار است برخی از اقلام مورد نیاز وارد شود، باید در انطباق با استانداردهای ملی و حتی استانداردهای روز دنیا باشد تا بتواند زمینه ایجاد رقابت سالم در بازار داخلی را فراهم کند.

وی تصمیم جدید گمرک در رابطه با واردات کالا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اینکه واردات  کالا با نشان معتبر بین المللی بدون مراجعه به استاندارد و توقف در گمرک انجام شود به طور حتم با منافع صنعتگران و مصرف کنندگان داخلی همراه بوده و درعین حال از اتلاف منابع گرانبهای ارزی جلوگیری می کند.

اقدامیان با اشاره به اقدام مثبت بانک مرکزی در زمینه تک نرخی شدن ارز خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که بخش صنعت بیشترین آسیب را از التهاب موجود در بازار ارز خواهد دید وچنانچه سیاست های روشنی در این زمینه اتخاذ شود، این اقدام می تواند بسیاری از نگرانی های بخش تولید را برطرف  سازد.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش صنعت با گذشت ۳۳سال از پیروزی انقلاب افزود: در شرایطی که طی سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب بیشترین فشارهای خارجی بر اقتصاد ایران حاکم بوده، صنایع توانسته اند رشد قابل توجهی را محقق کنند و به سطح قابل قبولی از تکنولوژی، دانش فنی و خودکفایی دست پیدا کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک عضو انجمن مدیران صنایع خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز برخی کشورها تلاش می کنند تا با گسترش روابط غیرعادی تجاری مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به ویژه در بخش تولید ایجاد کنند، اما اگر دولت عزم و اراده خود را برای حمایت از صنعتگران کشور به کار بندد آنان قادر خواهند بود بسیاری از این محدودیت ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×