Categories: اخبار نساجی

از تخم دو زرده کارکنان وزارت نفت تا حقوق ماهانه ۱۳ میلیون تومانی/حاشیه مجلس

 

بازار مالی – در باغ سبز «بهشت درآمدها»ی کارکنان وزارت نفت، دو روزی است که از سوی برخی نمایندگان در لابه​لای مذاکرات علنی، اندکی گشوده شده و مهر تاییدی بر شایعات مختلف زده می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، دریافت حقوق و مزایای کلان کارکنان وزارت نفت، همواره در افواه عمومی مطرح بوده و کم و بیش در میان حرف​های مردم عادی نیز شنیده می شود. حرف​هایی که این روزها با مستنداتی از سوی نمایندگانشان در صحن علنی مجلس تکرار می شود.

احمد توکلی نماینده تهران یکی از این نمایندگان بود که از دریافت حقوق ماهیانه ۱۳ میلیون تومانی کارمندی سخن گفت که ۱۵ روز در تهران است و ۱۵ روز در مناطق عملیاتی مشغول به کار است. اما کار تخصصی نمی کند و در منطقه عملیاتی هم در اتاقی زیرباد کولر می​نشیند!

حسن کامران نماینده اصفهان هم که بارها نسبت به تبعیض میان کارکنان وزارت نفت با دیگر وزارتخانه​ها انتقاد کرده بود، یکباره گفت: مگر کارکنان این وزارتخانه تخم دو زرده می​کنند که دیگران نمی​کنند؟ اگر بحث بر سر این است که آنها انفال را از زمین استخراج می​کنند، خب استخراج از معادن دیگر هم انفال است. حتی چاه کندن و بیرون آوردن آب از دل زمین هم انفال است. چرا یک کارمند وزارت نیرو که با خطر برق گرفتگی و … مواجه است، چنین حقوق کلانی نمی گیرد اما کارمند وزارت نفت باید بگیرد؟

علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم گفت: چرا همه چیز در نفت استثنا است؟ یکباره آن را حاکم بر ما کنید و تمام! همه کارگران از این مصوبه تبعیض آمیز مجلس گلایه خواهند کرد. وی افزود: اسمش صنعت ملی نفت است، اما کار را یکجا می دهند به خارجی​ها!!

مذاکرات مجلس در این خصوص –ماده ۱۰ طرح قانون وزارت نفت- دو روز کاری مجلس را به خود اختصاص داد و سبب شد که رئیس مجلس بگوید: «این ماده ۱۰ چیز عجیب و غریبی شد!»

پس از این مذاکرات نمایندگان این متن را مصوب کردند که «نظام​های اداری آن دسته از کارکنان که در واحدهای عملیاتی و تخصصی وزارت نفت شاغلند با رویکرد حفظ نیروی انسانی متخصص، تابع آیین نامه خاص وزارت نفت و تایید معاونت نیروی انسانی و خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری باشد».

به این ترتیب نمایندگان این حقوق و مزایای ویژه را از دیگر کارکنان ستادی وزارت نفت سلب کرده و افزایش حقوق آنها را تابع قانون مدیریت خدمات کشوری کردند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago