Categories: اخبار نساجی

از کدام بانک چه وامی بگیریم؟

 

آنچه که باید بدانید این است که کدام بانک، چه میزان تسهیلات و با چه شرایطى اعطا می کند و اساسا تسهیلات درخواستی او یا طرحی که میخواهد برای اجرای آن از بانک وام بگیرد، در حوزه کدام بانک است.

به گزارش جهان به نقل از هفت صبح، یکی از نکات مهمی که هر کسی قبل از اینکه راهی یکی از شعبه های بانکها برای دریافت تسهیلات در هر سطحی شود باید بداند این است که کدام بانک، چه میزان تسهیلات و با چه شرایطى اعطا میکند و اساسا تسهیلات درخواستی او یا طرحی که میخواهد برای اجرای آن از بانک وام بگیرد، در حوزه کدام بانک است.

خیلیها فکر میکنند بانک با بانک فرقی نمیکند اگر شما هم جرو این دسته از آدمها هستید از همین امروز این فکر را از ذهنتان بیرون کنید و قبل از فکر کردن به ضامن و طرح و… بانکی را که باید به آن مراجعه کنید درست انتخاب کنید.

قرض الحسنه تنها نقطه مشترک

وام قرض الحسنه که البته دریافت آن این روزها از بانکها بیشتر شبیه رویا است تنها تسهیلاتی است که همه بانکهای کشور موظف هستند بر اساس میزان اعتباری که دولت به آنها ابلاغ کرده است با شرایط یکسان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

دریافت این نوع از تسهیلات هم به همین سادگی نیست. خصوصا در سالهای اخیر بانکها خیلی رغبتی به اعطای آن ندارند و این در حالی است که بیشترین تقاضای وام در کشور از این نوع است. البته در کنار بانکهای دولتی بانک قرضالحسنه مهر ایرانیان هم این نوع تسهیلات را با شرایط خاص عرضه میکند.

برخى از انواع تسهیلات هم با معرفى نهادهاى غیربانکى ولى توسط بانکها ارائه مىشود. در این موارد بانکها شرایط لازم را براى دریافت وام به شما مىگویند. به عنوان مثال اغلب وامهاى بانک کشاورزى به معرفى سازمانهاى کشاورزى احتیاج دارد و معرفى نمایندگان مجلس، مىتواند نقش تسریع و تسهیلکننده در اعطاى وام داشته باشد.

وام مسکن

دیگر این روزها همه میدانند برای دریافت وام خرید و ساخت مسکن باید یکراست به یکی از شعب بانک مسکن بروند . وامهاى بانک مسکن بر اساس دوره سپردهگذارى و با محدودیتهایى در زمینه مسکن خریداری، احداث یا تعمیر شده پرداخت می شود.

کارکنان دولت برای دریافت تسهیلات از این بانک از امتیاز ویژهاى در دریافت وام مسکن برخوردارند. این وامها به افرادى که صاحب حساب در بانک مسکن هستند پرداخت مىشود ولى قابل انتقال به بستگان درجه یک است.

زمان بازپرداخت وام مسکن ۶تا ۱۸ سال است که به دوره سرمایهگذارى فرد در بانک ارتباط دارد. البته بانک مسکن آنقدر شرایط و آئیننامههاى پیچیده و محدودکنندهاى دارد که پیشنهاد مىشود قبل از اقدام به افتتاح حساب در این بانک براى دریافت وام با یک کارشناس حقوقى خبره مشورت کنید.

بانک مسکن یک نوع وام مخصوص با عنوان حساب پسانداز مسکن جوانان هم دارد. شما مىتوانید از هماکنون براى کودکان خود در این بانک حساب باز کنید تا در آینده به آنها وام پرداخت شود.

وام های کشاورزی

اگر سررشته و امکانات کشاورزی دارید یا در این رشته فارغالتحصیل شدهاید بهتر است بدانید اولویت در واگذارى تسهیلات اعتبارى بانک کشاورزى با فارغالتحصیلان رشتههاى کشاورزى است که شغل دولتى یا غیردولتى ندارند.

این بانک تا ۸۰ درصد سرمایهگذارى ثابت پروژههاى کشاورزى را با نرخ سود پایین تامین مىکند.این بانک وامهاى مختلفى پرداخت مىکند که تبصره ۲۹، تبصره ۳، اعتبارات غیرتبصرهاى و طرح طوبى از جمله آنهاست. اگر کمى از مسائل کشاورزى سررشته داشته یا به این موضوع علاقهمند هستید، مىتوانید به راحتى از وامهاى این بانک استفاده کنید البته داشتن معرفینامه از وزارت کشاورزی هم در سرعت دادن به دریافت این تسهیلات مفید است.

وام های صنعتی

برای دریافت وامهای صنعتی بهترین گزینه بانک صنعت و معدن است. این بانک به طرحهاى معدنى و صنعتى وام مىدهد و گاه تا ۸۵ درصد هزینهها را به صورت تسهیلات تامین مىکند. وامهاى ارزى این بانک هم که از صندوق توسعه ملی پرداخت مىشود، نرخ سود مناسبى دارد. نکته جالب توجه آن است که گاهى این بانک، وامها را به صورت اقساط پرداخت مىکند ولى به صورت یکجا نسبت به دریافت آن اقدام مىکند.

دریافت وام با تشریفات اداری کمتر

اگر حوصله طی تشریفات اداری زیاد را ندارید بهترین انتخاب شما بانکهای خصوصی هستند . این بانکها با تشریفات ادارى کمترى وام مىدهند ولى نرخ سود بالاتر دریافت میکنند براى خرید اتومبیل، لوازم خانگى و… مىتوانید به این بانک مراجعه کرده و وامهاى ۱۰ میلیون تومانى و بالاتر دریافت کنید.

وام های مضاربه ای

مضاربه بازرگانى داخلی، صادرات، واردات، مشارکت مدنى بازرگانی، تولیدی، صادراتی، مسکن و ساختمان، فروش اقساطى مواد اولیه، ماشینآلات، مسکن، سلف، اجاره به شرط تملیک، قرضالحسنه ازدواج، تعمیر و تامین مسکن، کمکهزینه درمان، کمکهزینه تحصیلى و جعاله، عنوان وامهایی است که در بانک سپه پرداخت میشود اما بیشتر مشتریان این بانک که قدیمیترین بانک کشور هم هست آن را با وامهای مضاربهای میشناسند.

وام مسکن بدون سرمایه گذاری

وام مسکن برای برخی بانکهای خصوصی جذابیت پیدا کرده و به نوعی این بانکها پا در کفش بانک مسکن کردهاند. این بانکها تسهیلاتى در زمینه خرید مسکن و محل کار با سپردهگذارى و بدون سپردهگذارى پرداخت میکنند که اقساط آن به ازاى هر یکمیلیون تومان بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان در ماه است.

براى دریافت وام برخلاف بانک مسکن، نیازى به خرید خانه نو نیست.  بانک ملی ایران هم که بزرگترین بانک دولتی کشور است وامهای مختلفی پرداخت میکند. این بانک همچنین وامهایى براى تعمیر واحدهاى مسکونى نیز پرداخت مىکند. براى خرید مسکن مىتوانید از وامهاى اجاره به شرط تملیک بانک ملى نیز استفاده کنید.

این بانک همچنین با برخى تولیدکنندگان قرارداد مىبندد تا امکان خرید اقساطى محصولات آنها را فراهم کند. بانک ملى وامهاى قرضالحسنه متنوعى هم دارد که ایجاد کار یا شرکتهاى تعاونى از جمله موارد آن هستند. همچنین دارندگان حسابهاى سپرده قرضالحسنه در استفاده از قرضالحسنه اعطایى از اولویت برخوردار هستند. تسهیلات اعطایى مسکن انفرادى یکى دیگر از تسهیلات بانک ملى است که فقط به خانوادههاى فاقد مسکن تعلق مىگیرد.

قرض الحسنه اعطایی

بانک رفاه کارگران که اخیرا به بانک رفاه تغییر نام داده است، وامهاى مختلفى پرداخت مىکند که قرضالحسنه اعطایى یکى از آنهاست.در آئیننامه این بانک ذکر شده است که قرضالحسنه اعطایى فاقد سود بوده و صرفا کارمزد خدمات براى آن در نظر گرفته شده است.

با این حال سود دو رقمى از این تسهیلات دریافت مىشود.این چند بانک و چند نوع وام مهمترین تسهیلات تخصصی طراحی شده هستند. بانکهای دیگر هم تقریبا این وامها را پرداخت میکنند اما بهتر است اگر نوع تسهیلات درخواستی شما یکی از این نوع وامهاست به بانک تخصصی که قرار است آن را ارائه دهد مراجعه کنید

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago