اخبار نساجی

استانداردهای نساجی با مشارکت صنعت در البرز به روز رسانی می شود

کرج – ایرنا – رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از به روز رسانی استاندارد های نساجی در بستر تولید با همکاری مشترک بخش های صنعت و آموزش فنی و حرفه ای استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

یدالله مالمیر روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: خبرگان و کارشناسان مجرب انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز برای همراهی و یاری رسانی به اداره کل فنی و حرفه ای البرز در بستر به روز رسانی استانداردها و تهیه و تدوین استاندارد های جدید آمادگی کامل دارند.

وی افزود: برای کسب نتایج مطلوب از اجرای این طرح مشترک، انجمن نساجی استان کارگروه هایی متشکل از افراد متخصص و خبره ساماندهی می کند تا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را در مسیر استاندارد سازی در زمینه های مرتبط با این صنایع یاری دهند.

وی به روز رسانی و نیز تدوین استاندارد های جدید درحوزه های مرتبط با نساجی را گامی مهم در بهره وری و پویایی این صنایع عنوان کرد.

مالمیر گفت: با توجه به نقش محوری مهارت آموزی در صنایع نساجی ، به روز رسانی و تدوین استاندارد های جدید آموزشی بستر مناسبی را برای تامین نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع و دستیابی به تعریف مشخص از مشاغل مرتبط فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: با تعریف مشخص و برداشت یکسان از فعالیت ها در پوشش استاندارد ها ، بستر برای یاری رسانی به فعالان عرصه نساجی به ویژه در بحث تامین و جذب نیروهای کارآمد در رشته های مرتبط فراهم خواهدشد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: در مسیر استاندارد سازی از نظرات و پیشنهاد های کارشناسان مجرب و متخصص حوزه های ششگانه نساجی و پوشاک استان بهره مند خواهیم شد.

وی تاکید کرد: تشکیل کارگروه های مختلف در زمینه نساجی، پوشاک و چرم و برنامه ریزی برای ساماندهی آن با هدف بررسی و ثبت استاندارد های مورد نظر در این صنعت لازم و ضروری است.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان تنها سازمان کشور نام برد که مجوز گواهینامه های مهارتی تحت نظارت سازمان جهانی کار را صادر می کند و گواهینامه های صادره توسط این سازمان از اعتبار جهانی برخوردار است.

پویایی صنعت توجه خاص به آموزش های مهارتی را طلب می کند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این نشست تنها راه موفقیت صنعت در دنیا را مستلزم توجه خاص به آموزش های مهارتی بر اساس نیاز واحد های تولیدی عنوان کرد و موفقیت هر کشوری در صحنه صنعت را حاصل بهره گیری از آموزش های فنی و حرفه ای دانست.

بهزاد غفاری گفت: این اداره کل با کمک بخش صنعت تدوین یک سری از استانداردها در صنایع شیمی و نساجی را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: با بهره گیری از استانداردهای جدید در حوزه نساجی برای هر شغل یک تعریف صحیح صورت می گیرد و متوجه می شویم به عنوان مثال یک تکنسین و یا کارگر نساجی باید از چه استاندارد ها و مهارت هایی برخوردار باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به مراکز آموزش جوار کارگاهی گفت: این مراکز در کنار واحد های تولیدی نقش مهمی را در توانمند سازی نیروی کار برعهده دارند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش خطاب به افراد مجرب و متخصص این مراکز آموزش مهارتی گفت: این افراد که در بخش صنعت از تجربیات گرانبها برخوردار هستند ، در صورت تمایل می توانند از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کد مربی گری دریافت نمایند و با تدریس، حاصل تجربیات خویش را به دیگران انتقال دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به این مهم که دریافت کد مربیگری نیازمند طی یک پروسه زمان بر و طولانی است افزود: صنعت از این موضوع مستثنی شده است و صنعتگران بر این باورند که یک تکنسین که در سن ۲۰ سالگی مشغول کار عملی است، از نظر دانش عملی شاید از یک تحصیل کرده خیلی بالاتر باشد .

وی یکی دیگر از مزایای مراکز آموزش جوار کارگاهی را معافیت مالیاتی در صنایع دارای مجوز جوار کارگاهی عنوان کرد و گفت: درصورتی که هزینه های این صنایع اعم از استخدام استاد، خرید تجهیزات و غیره مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد ، از مزایای کاهش ۹ درصدی ارزش افزوده برخوردار خوهند شد.

استان البرز حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم را در خود جای داده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

20 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

21 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

21 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago