Categories: اخبار نساجی

استاندارمرکزی بر رفع موانع استقرار پتروشیمی در خمین تاکید کر

 

-استاندار استان مرکزی بر مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای رفع موانع موجود استقرار پتروشیمی در خمین تاکید کرد.

محمود زمانی قمی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان مرکزی در شرکت کبیر ریس در شهرستان فراهان گفت: استقرار واحد پتروشیمی در خمین قطعی است و مدیران دستگاههای اجرایی تمام سعی و اهتمام خود را برای کاهش زمان استقرار این واحد صنعتی به کار گیرند.

وی ادامه داد: تامین آب ،برق، گاز، زمین و زیرساختهای خدماتی اولویت نخست اجرایی شدن عملیات استقرار پتروشیمی خمین است که با توجه به بسترهای موجود این امکان فراهم است.

او بیان کرد: برخی موارد اساسی احداث این صنعت تخصصی نیازمند کار کارشناسی و بررسی های دقیق مبتنی بر برنامه ریزی است و استانداری با هماهنگی مدیران مرتبط با این بخش پیگیر اجرایی شدن این واحد صنعتی است.

استاندار مرکزی بیان کرد: هر آنچه که در نشست امروز به عنوان مصوبه قید می شود، به عنوان وظیفه دستگاههای اجرایی تلقی شده و هیچ دستگاه وارگانی حق شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت خدمات رسانی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران برای تامین امنیت سرمایه گذاری و دلگرمی برای توسعه فراگیر تولید و اقتصاد نیازمند مشوق سرمایه گذاری هستند و دولت به عنوان حامی آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

استاندار مرکزی در ادامه با تعیین زمان لازم برای ارایه گزارش مدیران دستگاههای اجرایی از آنان خواست تا در مهلت مقرر، گزارش کارشناسی خود در حوزه بسترهای خدماتی استقرار پتروشیمی خمین را اعلام کنند.

محمود زمانی قمی بیان کرد: خمین زادگاه بیانگذار جمهوری اسلامی است و باید برای عمران و آبادانی این شهر از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و از همه سعی و اهتمام خود برای ادای دین به زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این نشست گفت: برای تامین برق ۱۵ مگاواتی طرح احداث پروژه پتروشیمی خمین محدودیتی وجود ندارد.

فرهاد شبیهی افزود: برق باختر بنا بر وظیفه ذاتی خود تامین برق مورد نیاز مشترکان را در حوزه های مختلف از جمله صنعت همواره مد نظر داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز این طرح بزرگ صنعتی دو راهکار وجود دارد که نخستین و در دسترس ترین آن تامین برق مورد نیاز از پست انجیرک مستقر در جاده خمین است.

شبیهی اضافه کرد: پست برق خمین در سالهای آتی قابل بهره برداری است که فاصله نزدیکتری با شهرک صنعتی خمین دارد.

به گفته مدیرعامل برق باختر، توانیر آمادگی احداث نیروگاه اختصاصی را نیز دارد که این مهم به مشارکت خود سرمایه گذار نیز احتیاح دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: تامین آب مورد نیاز این واحد صنعتی از سد فرنق امکان پذیر است.

نورالدین بازگیر افزود: برای انتقال خط لوله ۶۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز این واحد صنعتی، به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار، اجرای عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.

اوبیان کرد: در صورت وجود چاههای مازاد بر نیاز مصرف شهرک صنعتی خمین نیز می توان منابعی از آب را تخصیص داد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: تامین زمین ۳۰ هکتاری مورد تقاضا برای احداث این واحد صنعتی نیازمند بررسی های کارشناسانه است.

حامد یحیی افزود: با توجه به پیش بینی زیرساختهای لازم برای استقرار این طرح صنعتی، تعیین قیمت زمین به عوامل مختلفی بستگی دارد که با برگزاری جلسات کارشناسی به زودی اعلام می شود.

در ادامه این نشست مجریان و شرکای سرمایه گذار طرح پتروشیمی خمین به ارایه دیدگاهها و نظرات خود پرداختند و خواستار تعیین تکلیف نهایی پروژه پتروشیمی خمین شدند.

مجتمع پتروشیمی خمین درهشت سال گذشته در زمینی واقع در ۳۰ کیلومتری روستای استهلک خمین کلنگ زنی شد که به دلیل مشکلات متعدد بلاتکلیف ماند.

با راه اندازی این واحد بزرگ ملی، ظرفیت اشتغال ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

در این مجتمع، مطالعات طرح تولید پلی پروپیلن خمین در سال ۱۳۸۴ توسط شرکت ˈدی آریا پلیمرˈ شروع و بعد از مطالعات اولیه طرح توجیهی تولید ۳۰۰ هزار تن پلی پروپیلن مورد موافقت قرار گرفت.

براساس برنامه ، خوراک طرح از پالایشگاه اراک و اصفهان تامین می شود و محصولات آن شامل گونه های مختلف پلی پروپیلن، الیاف مختلف قطعات خودرو و کیسه های پلاستیکی است

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago