Categories: اخبار نساجی

استفاده از توان داخلی برای تامین قطارهای متروی قم در اولویت است

 

اراک _ مدیر اجرایی پروژه متروی قم گفت: استفاده از ظرفیت و توان واحدهای صنعت ریلی داخل برای تامین قطارهای متروی قم در اولویت است.

‘احمد حلاجی’ روز سه شنبه در حاشیه بازدید مسوولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم از خطوط تولید شرکت واگن پارس اراک طی گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه اجرایی قطار شهری قم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به طول ۱۴ کیلومتر با زمانبندی شش ساله پیش بینی شده و درحال اجرا است.

وی گفت: برای جا به جایی مسافر در حدفاصل ۱۴ ایستگاه این مترو حداقل به ۷۴ واگن نیاز است که شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای ریلی به عنوان یکی از گزینه های مهم تامین واگنها می باشد.

مدیر اجرایی پروژه قطار شهری قم بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح عظیم ریلی درون شهری در حدفاصل مسجد مقدس جمکران به سمت مرکز شهر و حرم مطهر حضرت معصومه(س) از هفت ماه قبل آغاز شده است.

حلاجی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای پروژه متروی قم هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که ۴۰ درصد آن ارزی و مابقی ریالی است.

مدیر کارخانه واگن پارس اراک نیز گفت: این شرکت سالانه توان ساخت ۱۵۰ دستگاه واگن مترو، هزار دستگاه واگن باری و مسافری و ۴۰ دستگاه لکوموتیو خطوط اصلی کشور را دارد.

‘سیدمصطفی میری’ افزود: کشور در پنج سال آینده به هزار دستگاه واگن مترو برای خطوط ریلی شبکه قطار شهری نیاز دارد که واگن پارس قابلیت تامین بخش عمده این نیاز را دارد.

وی گفت: واگن پارس اراک ۱۴۳هزار مترمربع فضای کارگاهی تولیدات ریلی را دارد و تاکنون ۱۱۰میلیون یورو انواع محصولات تولیدی این شرکت به خارج کشور صادر شده است.

مدیر کارخانه واگن پارس ادامه داد: شرکت واگن پارس اراک از سال ۸۴ در حوزه تولیدات قطار مترو وارد شده و برای ایجاد خط تولید، تامین تجهیزات و آموزش آن یک و نیم میلیون دلار و برای انتقال دانش فنی سه و سه دهم میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: این شرکت آمادگی کامل برای طراحی و ساخت قطارهای متروی قم را دارا می باشد.

شرکت واگن پارس اراک سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۳۳ هکتار به بهره برداری رسیده و هم اکنون با هزار و ۹۸ نیروی انسانی به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در کشور فعالیت دارد.

این شرکت طیف متنوعی از خودروهای ریلی شامل انواع واگنهای باری و مسافری، لکوموتیو، مترو، قطار خود کشش و بوژی(چرخ و محور) را تولید کرده و تولیدات آن روی ریلهای سه قاره از پنج قاره جهان در حال سیر می باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

حضور در نمایشگاه ها باعث قوی شدن ارتباطات بین المللی میشود (ویدیو)

مهندس سعید جلالی قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در مصاحبه…

1 روز ago

هدف اصلی شرکت‌های داخلی از حضور در انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟

مولف: دکتر عابدین زاده نیاسر برای سالیان متمادی، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری جایگاهی منظم در…

1 روز ago

صنعت نساجی جایگاه بسیار بالایی در اقتصاد کشور و زمینه اشتغال دارد (ویدیو)

آقای هادی آقایی در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: گروه صنعتی فرش زمرد مشهد از…

1 روز ago

طراحی کنترل ها توسط رنگ بندی سالن ریسندگی

در فرایند تولیداپراتورها با انواع مختلفی از مواد و ابزارها کار می کنند. هر خطای…

2 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ با موفقیت قدرت این صنعت را به نمایش گذاشت

از 8 تا 11 خرداد ماه 1403، افتتاحیه نمایشگاه فرش قازی آنتپ در مرکز نمایشگاه…

3 روز ago

پانزدهمین کنفرانس بین المللی مطالعات فرش شرقی (ICOC) در استانبول (ویدیو)

آقای دکتر کریم میرزایی در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: حدود ۳۵ سال به صورت…

5 روز ago