استقبال مسجد کبود تبریز با نمایشگاهی از صنایع‌دستی برای گردشگران تابستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان در رواق‌های مسجد کبود تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با آغاز سفرهای تابستانی گردشگران به استان، گشایش یافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی شهرستان‌ها و مناطق مختلف آذربایجان شرقی از روز چهارم تیر ماه، در بیش از ۳۰ غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه های این نمایشگاه و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی آذربایجان شرقی خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به هنرنمایی ده‌ها تن از هنرمندان رشته‌های مختلف استان و برخی استان‌های همجوار در این نمایشگاه گفت: آثار و محصولاتی از رشته های مختلف و زیبای صنایع دستی آذربایجان شرقی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌گیرد.

محمدی تشریح کرد: در نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، تابلو فرش، ورنی، سفال و سرامیک، سبد بافی و لباس های محلی آذربایجان شرقی ارائه می شوند.

وی افزود: نقره کاری، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم، چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنین سوغاتی های متنوع خوراکی دیگر غرفه های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

محمدی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان، در محل رواق‌های مسجد کبود تبریز از اوایل تیر ماه سال ۹۲ و همزمان با شروع سفرهای تابستانی آغاز به کار نموده و تا آغاز ماه مبارک رمضان آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستانی در آذربایجان شرقی خواهد بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

1 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از محصولات قالیچین در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

4 روز ago