Categories: اخبار نساجی

اصلاح شرط سپرده گیری برای ارایه تسهیلات توسط صندوق های غیرمجاز

 

 

مدیرعامل بانک رسالت با اشاره به ادغام برخی از صندوق های غیرمجاز در این بانک، گفت: ممکن است این صندوق ها شرط سپرده گیری برای ارایه تسهیلات را در نظر گرفته باشند اما این امر در حال اصلاح است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدحسین حسین زاده در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران، درباره شرط سپرده گذاری برای ارایه تسهیلات در این بانک، اظهار داشت: نه تنها سپرده ثابت با مدت معین برای ارایه تسهیلات دریافت نمی شود بلکه این شرط که سپرده بعد از دریافت تسهیلات در بانک حفظ شود نیز در این بانک وجود ندارد.

وی افزود: اما این بانک تسهیلات را به افرادی پرداخت می کند که حسابی را افتتاح کرده و حسابشان نیز فعال باشد که البته این امر جز شروط ممنوعه و غیرجایز نیست.

وی با بیان اینکه، این بانک قرض الحسنه خصوصی است و منابع دولتی برای پرداخت قرض الحسنه نداریم، تصریح کرد: به همین دلیل این بانک بستر را برای فعال سازی حساب ها و دریافت تسهیلات قرض الحسنه فراهم می کند که البته این امر به معنای شرط سپرده نیست.

مدیرعامل بانک رسالت درباره ارایه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز گفت: صد درصد منابع این بانک قرض الحسنه است و اگر نسبت تسهیلات را با کل منابع بانک ها در نظر بگیریم، هم اکنون سهمیه بیشتری را به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تخصیص داده ایم.

حسین زاده افزود: تسهیلات ازدواج با توجه با ضوابط وام ازدواج پرداحت می شود و به سامانه تسهیلات ازدواج نیز متصل خواهیم شد اما از آنجا که برخی از بانک ها درصد کمی قرض الحسنه دارند بنابر این ضوابط ما باید با آنها متفاوت باشد.

مدیرعامل بانک رسالت درباره جریمه دیرکرد پرداخت اقساط تسهیلات، اظهار داشت: جریمه دیرکرد براساس حکم شرع جایز نیست ولی آن چیزی که هم اکنون دریافت می شود خسارت وجه التزام است.

وی افزود: بانک رسالت دنبال یافتن راهکارهایی است تا این سرفصل را در طول دوره زمانی از این بانک حذف کند، ضمن آنکه مطالبات معوق این بانک کمتر از یک درصد است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

8 ساعت ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

15 ساعت ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

3 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

3 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

4 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

6 روز ago