اعتراض صنف فرش فروشان به برگزاری نمایشگاه‌های بی حساب و کتاب

 

    سید مجتبی عراقچی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران طی نامه ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) تهران، ضمن اعتراض این صنف به برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی که در سطح تهران برگزار می شود، این اقدام را تضییع حقوق صنفی اعضای این اتحادیه و نیز زیان خریداران ارزیابی نمود. عراقچی در این نامه از مس‌فروش رئیس سازمان سمت خواسته است تا با جلوگیری از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به وظیفه این سازمان در حمایت از عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان عمل کند.
  
    لازم به ذکر است که بدلیل ماموریت های متنوع دستگاه‌ها در زمینه فرش دستباف، برگزارکنندگان چنین نمایشگاهی با دور زدن سازمان بازرگانی و استفاده از اختیارات سایر دستگاه‌ها نظیر سازمن میراث فرهنگی و تحت عنوان تاکید بر جنبه های هنری قالی ایران که خارج از وظیفه وزارت صمت بوده و میراث فرهنگی متولی آن است، عملا و بدون کمترین زحمتی بازار صدمه دیده فرش دستباف را بیش از پیش آشفته کرده و به هیچ مرجعی نیز پاسخگو نیستند.
    
    موزه فرش ایران نیز یکی از مجموعه هایی است که با یاری به چنین افرادی به بهانه تامین نیازهای مالی! موزه، به این امر ناپسند دامن زده و می زند. این موضوع بارها و بطور جدی از سوی سایت اطلاع رسانی فرش ایران به قدرت‌آبادی، مدیره موزه فرش منعکس گردیده و حتی راه‌های منطقی و صحیحی برای رفع نیازهای مالی موزه نیز به ایشان پیشنهاد شده است لکن هربار به بهانه های واهی آبرو و اعتبار موزه فرش ایران از طریق برگزاری نمایشگاه‌های سخیف به حراج گذارده می شود. سایت اطلاع رسانی فرش ایران این فرصت را برای تذکر مجدد موضوع و خودداری موزه از برگزاری بازار مکاره به نام فرش دستباف ایران که بخشی از فرهنگ و هنر این سرزمین را نمایندگی می کند، مغتنم شمرده و در عین حال نظر خانواده بزرگ و محترم فرش دستباف ایرانی و مدیران دلسوز را به عواقب زیانبار چنین اقداماتی جلب می نماید.

    اظهار نظر دست‌اندرکاران و اجماع بر این موضوع یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از تکرار برگزاری بازارهای مکاره‌ای است که ذیل عنوان فریبکارانه نمایشگاه ها دستاوردهای هنر و صنعت قالی ایران برگزار و کلیت فرش دستباف و حیثیت آن را به چالش کشیده و می کشد.
    با این امر از طریق ارسال نظرات خود همراه شوید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

13 ساعت ago

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند.…

14 ساعت ago

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

2 روز ago

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ و اهمیت حضور شرکت‌های بازیافت (ویدیو)

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نساجی در کشور، با…

2 روز ago

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

3 روز ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

4 روز ago