اخبار نساجی

تصفیه‌خانه کارخانه نساجی ایران نوبافت افتتاح شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تصفیه‌خانه کارخانه نساجی ایران نوبافت افتتاح شد

با حضور رییس سازمان محیط زیست تصفیه‌خانه کارخانه نساجی ایران نوبافت در اصفهان افتتاح شد.

حبیب‌الله شاه‌کرمی مدیرعامل کارخانه ایران نوبافت در این مراسم با اشاره به اینکه کارخانه ایران نو بافت در سال ۱۳۶۰ با مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع تاسیس شده است، اظهار کرد: این واحد تولیدی قادر به تولید سالانه ۷ هزار تن نخ رنگی و پارچه‌ای است.

وی افزود: این کارخانه برای ۶۷۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی محصولات خود را به کشورهای آسیایی نیز صادر می‌کند.

شاه‌کرمی ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ سیستم فاضلاب این کارخانه راه‌اندازی شد و هم اکنون سیستم فیلتراسیون پساب این فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۱۰ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان فعال است

هم‌چنین رجبعلی قاسمی معاون محیط انسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در استان اصفهان حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد و این استان یکی از متنوع‌ترین استان‌ها از نظر صنایع است.

وی بیان کرد: ایجاد فاضلاب و استفاده مجدد از پساب در صنایع نساجی بسیار دشوار و پیچیده است؛ اما کارخانه ایران نوبافت توانسته با تدابیری ویژه در ساخت سیستم فاضلاب به همراه فیلتراسیون به عنوان یکی از صنایع غیر آلاینده در سطح استان مطرح شود.

رییس سازمان محیط زیست در مراسم افتتاح تصفیه خانه این کارخانه خواستار ایجاد یک شهرک صنعتی ویژه صنایع نساجی در استان اصفهان شد، تا کمترین آلودگی به محیط زیست استان وارد شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×